Hejsa

Jeg droppede tanken om at have et lytterum i kælderen. Det bliver for dyrt og kompliceret. Desuden tror jeg, at jeg ville nyde at have mit eget lille rum til lytten, hvor jeg har frie tøjler med udformningen, og hvor jeg ikke kan blive forstyrret af sambo og/eller eventuelle overnattende gæster.

Rummet dedikeret til min store hobby vil i stedet blive placeret i den gigantiske sidebygning på cirka 88 kvm:
Skitse af plantegning med dimensioner for et lytterum, indikerer placeringer og længder af vægge, og foreslåede ændringer for optimeret akustik.
Tom garageplads med betonbund og hvidmalede vægge, set fra indgangen. En metalspand står på gulvet tæt ved åbningen.
Garage med gipsvæg og dør, arbejdsområde til lyddæmpning. Plastikspand på gulvet, skulptur i hjørnet, elektrisk udtag på væggen.
En lys grå gipsvæg i en garage-lignende struktur med en åben garageport øverst til venstre. Betongulv og hvidmalet loft.
Rummet i en sidebygning med beton- og træelementer. Vindue med persienne, flade vægge og gulv. Planlægges som lytterum.
Et rum under renovering med et betonggulv, to vinduer, arbejdsborde og opbevaringshylder. Væggene er hvide og der er synlige træbjælker.
Arbejdsværelse med tre arbejdsborde, hylder og farverige plastbeholdere på væggen. Store vinduer med persienner lukker lys ind.
Et tomt rum med beton- og trægulv, en løs glasplade ved væggen og et vindue med persienner. Rummet skal forvandles til et lytterum.
En delvist opbygget rum med gipsvægge og tomme overflader, muligvis under en renoverings- eller bygningsproces med fokus på lydisoleringsprojekt.
Loftområde med synlige træspær og isoleringsmateriale. Byggematerialer ligger spredt på gulvet under træstruktur.
Loft med synlige træbjælker og gul isolering fra Isover stablet på gulvet, muligvis tænkt til renovering eller opførelse af lytterum.
Loftkonstruktion med trætakker og metalplader i en stor sidobygning; planlægges som et lytterum med gipsvæg og lydabsorption.
Tanke: fjerne gipsvæggen i "gæsteværelset" og sætte en ny op ved siden af dobbelt-døren (170 cm) og på den måde få et rum, der er cirka 865 langt. Bruge cirka 50 cm på hver langside til absorption ≈ bredde 528.

Har man brug for en bygningsingeniør til at planlægge ændringer med spær, eller går man direkte til en tømrer?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.