Hej!

er ved at renovere en loft og på gavlspidserne ser de ud sådan her
Vægstrukturen i loftsrum viser træramme og isolering, med tanke på at tilføje asfaltplader for bedre vindbeskyttelse.

overvejer om jeg skal sætte asfaboard/asfaltsboad på indersiden, altså skrue på sokkelbrædderne som ses på billedet

og tanken med det er jo at få en rigtig vindbeskyttelse? det burde fungere godt eller hvad tror I?

Ja, det er jo en løsning. Et andet alternativ kunne være en vindfolie.
Og skaf et par mussefælder (jeg kan anbefale SuperCat)
Det er også en idé at forsøge at afskrække dem allerede udenfor, med nogle lokkeboks.

Asfaboard fungerer.
Du skal dog se, hvor de er kommet ind, og forsegle med massivt mtrl, ellers ser det ud på samme måde snart igen, og isoleringen bliver schweizerost.

Tak for jeres input!

De blev vindsejl de føltes lettere, men er det ikke et helvede at holde musene ude uden nogen bekæmpelsesmidler? Svært at tætne og finde præcis alle huller?

Bor på landet lige ved skoven

Væg med nyinstalleret vindduk i et landligt hjem ved skoven, der skal beskytte mod mus og tætne alle åbninger.

Jo, det er svært, og nogle gange umuligt. For os er det umuligt. Alle gamle huse er ofte om- og tilbygget mange gange. Der ligger lag på lag, og desværre ofte med perfekte luftspalter for gnavere. Dog er det den eneste effektive måde at holde dem ude på. Fælder og gift er et Sisyfos-arbejde, som desuden kun mindsker ødelæggelsen en smule, men den fjerner den ikke for alvor. Vi har en gammel gård på landet, med heste, og et enormt gnaverpres. Når det kommer til gnavere, har jeg en meget god forståelse af, hvad de er i stand til (desværre).

Moderne byggeri, (siden sådär 70 år), er helt værdiløst mht. gnavere.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.