Hej,
har lige forsøgt at montere vinduesgitre i stalden, som nu er blevet værkstedet på gården. Til min store skræk er det næsten umuligt at få fast et fastgørelseselement.
Hverken skrue, plug, ekspanderskrue, lecaskrue, ekspanderbolt, ankermasse med perfohylstre mm mm mm synes at gøre tricket.
Materialet er så skrøbeligt og hult, ser det også ud til at være.
Stalden er muret i 1949.
Nogen der ved, hvad det er for et materiale, og hvilke fastgørelseselementer der er egnede???
Fik et gitter nogenlunde fast ved at jeg borede med 10 mm, sprayede så med ankermasse, satte en laaang 8 mm plug, lod det tørre og så ned med en lige så lang men overdimensioneret torx skrue.
Tør dog ikke påstå, at det kommer til at holde, når nogen med brækjern skal bryde ind.
Hobbit

Hej Hobbit!
Kan man ikke køre gennemgående gevindstang og en fladjern med hul langs hele vinduet på indersiden? Bolt eller skruehoveder kan jo en tyv skrue ud, eller?
Good Luck! Johan

Bliver jo en kuldebro af det, men jeg tror også, at det er den bedste løsning i et sådant tilfælde. Det eneste fornuftige alternativ, jeg kan komme på, er at indfælde noget i væggen, som man kan fastgøre i.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.