Hej alle, søger lidt råd, som mureren ikke kunne besvare.
Vi skal mure et fundament op til installationen af en Husqvarna komfur.
I vores hus har vi et bambusparketgulv, direkte under parketten ligger der gulvspån med gulvvarmeslanger (vand).
Når fundamentet skal mures, hvad skal man have mod gulvet? Det er ikke en mulighed at fjerne gulvet, da det er limet og indebærer meget arbejde.
Overvejer om man skal lægge en plade eller minoritplade under eller gips, hvad ville I gøre, eller hvordan skal man gøre?
De fleste instruktioner, jeg finder, siger, at man skal skære gulvet væk, hvilket ikke er muligt eller aktuelt.
Vi skal mure et fundament op til installationen af en Husqvarna komfur.
I vores hus har vi et bambusparketgulv, direkte under parketten ligger der gulvspån med gulvvarmeslanger (vand).
Når fundamentet skal mures, hvad skal man have mod gulvet? Det er ikke en mulighed at fjerne gulvet, da det er limet og indebærer meget arbejde.
Overvejer om man skal lægge en plade eller minoritplade under eller gips, hvad ville I gøre, eller hvordan skal man gøre?
De fleste instruktioner, jeg finder, siger, at man skal skære gulvet væk, hvilket ikke er muligt eller aktuelt.
Altvidende
· Västra götaland
· 10 939 indlæg
Hvad vil alt veje?
Altvidende
· Västra götaland
· 10 939 indlæg
Vægten burde altså ikke være et problem.
Er det vandbåren gulvvarme? Antager at der ikke kommer til at ligge slanger under komfuret?
Er det vandbåren gulvvarme? Antager at der ikke kommer til at ligge slanger under komfuret?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Test at lægge almindelig underlagspap, så det bliver vandtæt ved støbningen.
Hej. jo det kommer ligge loops under. vil ikke rive op gulvet. Tanken er, at murer skal mure med letbetonblokke som et H og derefter skal ovnen placeres i H'et. er ikke noget kæmpe stort, bliver ca. 80 bred ogb62 dybt. tror minorit bliver bedst, men ville have en mening om nogen har gjort noget lignende. trægulv bevæger sig jo. minoritet bevæger sig ikke og er desuden kun hvilket skorstensfejeren nok vil sætte pris på.
Altvidende
· Västra götaland
· 10 939 indlæg
Kommer der til at ligge slanger under, må du sprede lasten .. Jeg forstår, at mureren blev tvivlsom, jeg tror ikke, det er comme il faut at mure ovenpå slanger til vandbåren gulvvarme ..
Klik her for at svare