Hej!

Jeg er i gang med at totalrenovere en gammel hytte, der ligger i forbindelse med beboelseshuset. Tanken er, at den skal fungere som et enklere gæstehus til overnatninger og måske bruges et par gange om året (mest om sommeren). Under 2/3 af hytten er der en gammel kælder, der har set bedre dage. Først var tanken at renovere også denne og friske op for at opbevare lidt dåsemad/grøntsager osv., men vi har indset, at det bliver for meget arbejde.

Så spørgsmålet er: hvordan kan man "afvikle" en kælder? Skal man fylde den op med en slags grus, skal man lade den være som den er, kan man mure/støbe alle åbninger, så det bliver en "kasse"? Som I kan se på billederne, er den ret medtaget. Den har en slags stålkonstruktion, væggene indeholder sten og en slags beton og den er begyndt at falde fra hinanden.

Tips modtages varmt!

Gammel stuga under renovering med åbne træskeleter, vinduer med blå folie, stol, døre og et hul i gulvet. Gammel kælder med falmede vægge i beton og et stort hul, viser tegn på forfald og nedslidning. Gammel kælder med betonmure og vindue, viser slidte vægge og rod på gulvet. Lyset skinner svagt ind, og rummet ser forladt ud. Gammel kælder med forfaldne vægge og træbjælker, synlige stålkonstruktionselementer og rod på gulvet.
 
Grundigt rengøre, vaske vægge og gulve rent samt reparere vægge groft. Man ved aldrig, hvornår en kælder kommer til nytte. Det er godt at kunne kontrollere fugt i vægge og lave nye installationer nedefra også.
 
Enig med forrige, rydde op og gøre rent. Og vejrbeskytte. Dvs. reparere det som er akut.
 
Tak for svaret!
Ja, det er måske det, vi er nødt til at gøre :)

Problemet er, at der kun er en åbning op i hytten, ikke direkte udefra. Havde håbet at undgå at indsætte en ny luge i gulvet for at undgå at suge fugtig kælderluft og dårlig lugt op, men måske kan det konstrueres på en smart måde, så man slipper for det?
 
Søm hullet til
På billedet så det ud til at være et vindue....
Hvis der er det, så sæt en lem i vinduet. Eller gør vinduet åbent udefra.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.