Hej jeg er i gang med at udvide mit hus og har lavet en kælder som jeg skal mure med leca-blokke senere.
Jeg ville have brug for at vide lidt mere præcist, hvordan jeg skal lægge blokkene i hjørnerne og hvor meget mørtel der skal være imellem hver blok
Leca-blokkene er i størrelse -> 19x19x59

Kig på Finja.se . Alt du behøver at vide.
Held og lykke med byggeriet! Johan

God video! En lille undren dog, bør ikke kældervæggen mures med 25 cm blokke? Jeg har for mig, at der ikke findes nogen spor til armering i de smallere blokke. Iof sig kan de jo laves med en vinkelsliber, men skal det fyldes mod væggen, ville jeg bruge de bredere blokke.

C
JanneL sagde:
God video! En lille undren dog, bør ikke kældervæggen mures med 25 cm blokke? Jeg har for mig, at der ikke er nogle spor for armering i de smallere blokke. Iof sig går de jo at lave med en vinkelsliber, men skal det fyldes mod væggen, ville jeg bruge de bredere blokke.
Jo, det findes, men jeg er enig med dig, jeg ville også have så brede blokke som muligt til en kældervæg..

• Synes
Takgrund og 1 anden
  • Laddar…
Blokkene har spor for 2 stk armeringsjern, men vil gerne vide lidt mere præcist, hvor meget mørtel der skal være mellem blokkene, finder intet i de .pdf filer, hvor der står, hvor meget mørtel der skal være imellem.

Normalt så murer man med 10 mm mørtel mellem lecablokkene.

når jeg murede min kældervæg, havde jeg en murerkasse til hjælp, den fordeler mørtlen og letter arbejdet (specielt hvis det er lange strækninger uden vinduer)

et skift, dvs sten + snor i leca er 20cm.. dvs 19cm blok og 1cm fuge.
Det første skift skal du sætte så højt, at du får det i vater på alle led med mursnor.
De resterende skift markerer du op på hjørneprofil med 20cm intervaller og sætter også mursnor der.

Tip er at leje en rotationslaser af model dyrere og vægte hjørnerne fra starten og når du er kommet halvvejs. =)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.