Jeg er i gang med at bygge en stereobænk, inspireret af www.tnt-audio.com/clinica/flexye.html. Det største problem ser underligt nok ud til at være at få fat i møtrik og gevindstænger.
Hylderne skal trækkes på fire gevindstænger, helst med 18-20 mm diameter. Biltema og K-Rauta sælger gevindstænger i M20 til omkring 200 kr/stk, men ingen steder har jeg fundet M20-møtrik eller skiver. Det eneste sted, jeg har fundet, var et eller andet bilsportfirma på nettet, der sælger dem for 30 kr/stk. Da jeg har brug for 8 til hver hylde og skal have 5 hylder, ville møtrikkerne alene koste 1200 kr i så fald!
Er det virkelig sådan, at møtrikker over M12 er så utroligt dyre og svære at få fat i, eller leder jeg de forkerte steder?
Hylderne skal trækkes på fire gevindstænger, helst med 18-20 mm diameter. Biltema og K-Rauta sælger gevindstænger i M20 til omkring 200 kr/stk, men ingen steder har jeg fundet M20-møtrik eller skiver. Det eneste sted, jeg har fundet, var et eller andet bilsportfirma på nettet, der sælger dem for 30 kr/stk. Da jeg har brug for 8 til hver hylde og skal have 5 hylder, ville møtrikkerne alene koste 1200 kr i så fald!
Er det virkelig sådan, at møtrikker over M12 er så utroligt dyre og svære at få fat i, eller leder jeg de forkerte steder?
Nærmeste velassorterede jernhandel burde kunne skaffe det hjem på bestilling... pris har jeg ingen anelse om
et andet tip er at tjekke mekaniske værksteder de burde også have styr på det.
et andet tip er at tjekke mekaniske værksteder de burde også have styr på det.
lyder som et godt tilbud!!
ville jeg nok have taget med det samme.
ville jeg nok have taget med det samme.
Klik her for at svare