Hej alle vidende.. Jeg forsøger at google mig frem for at se, hvordan pladen monteres.. Der er nogle, der først lægger papiret, så pladen og så ruller tagpappen ud... Men i visse monteringsanvisninger er den direkte på bærelekt.. Nogle har 2 bare for at skjule lekt? Så har vi den lidt nyere med fuglebåndene. .
Sætter du tagfodspladen på sidste lægte, så vil den blive lidt længere, ingen pap over den samt bliver 2 buk, en skal først gå ned mod taget og derefter ud lidt Ca 30 mm over tagrenden (for at vandet ikke skal gå rundt og løbe ned bagved renden, den overfladespænding der findes, gør at vandet kan gå rundt nederst på pladen. Sættes pladen direkte under pappen, gør at det er tæt i tagfoden (normalt montage), men sættes på samme vis ud mod renden.
Renovatør
· Kalmar län
· 2 600 indlæg
Enig med ovenstående, sæt den under pappen. Det er der, den bedst opfylder sin tænkte funktion. Blæk på bærelekten er af æstetiske grunde og kan sagtens gøre en stor æstetisk forskel afhængigt af taghældning osv., men se da den som et supplement til fodpladen.
Renovatør
· Kalmar län
· 2 600 indlæg
Klik her for at svare