Hej alle vidende.. Jeg forsøger at google mig frem for at se, hvordan pladen monteres.. Der er nogle, der først lægger papiret, så pladen og så ruller tagpappen ud... Men i visse monteringsanvisninger er den direkte på bærelekt.. Nogle har 2 bare for at skjule lekt? Så har vi den lidt nyere med fuglebåndene. .
 
Det er lidt forskellige skoler omkring dette. Jeg synes, man sætter den på nederste bærlægte dels for udseendet og så vand ikke blæser mellem fodbrættet og renden.
 
L
Sætter du tagfodspladen på sidste lægte, så vil den blive lidt længere, ingen pap over den samt bliver 2 buk, en skal først gå ned mod taget og derefter ud lidt Ca 30 mm over tagrenden (for at vandet ikke skal gå rundt og løbe ned bagved renden, den overfladespænding der findes, gør at vandet kan gå rundt nederst på pladen. Sættes pladen direkte under pappen, gør at det er tæt i tagfoden (normalt montage), men sættes på samme vis ud mod renden.
 
  • Synes
hul
  • Laddar…
Enig med ovenstående, sæt den under pappen. Det er der, den bedst opfylder sin tænkte funktion. Blæk på bærelekten er af æstetiske grunde og kan sagtens gøre en stor æstetisk forskel afhængigt af taghældning osv., men se da den som et supplement til fodpladen.
 
  • Synes
1
  • Laddar…
Hvad er den tænkte funktion ?
 
H
sæt fodpladen under papen, men monter en papstrimmel, som den ligger på, så råsponten ikke bliver ødelagt
 
R RoBo sagde:
Hvad er den tænkte funktion?
-Lede alt vand fra taget ned i tagrenden.
-Undgå at vand sprøjter eller blæser over tagrendens bagkant.
-Undgå at vand kapillærsuges ind under papafslutningen.
-Beskytte den nederste rupløjede bræddes ubehandlede kant.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.