40,634 læst ·
35 svar
41k læst
35 svar
Montering af OSB på liggende regler.
Stemmer godt det. Dog ikke 320 men 335mm (hvis nu ikke glesen sidder skubbet ind under osbn, så bliver det ca. 323mm)
Vil du ikke rette op, så måler du bare fra den eksisterende væg til midten på den anden glesen.
Det burde som sagt blive 335mm eller 323-ish og du skulle jo alligevel begynde med en midterkapning, så den spild må du byde lærekontoen på. Men har I cc 300, så vil du alligevel få et 300-stykke at bruge af din 900 plade. Så så slemt skævt bliver det ikke i sidste ende. Problemet ville være opstået mere, hvis der var krav om at begynde med 900-plade fra start.
=)
Let at glemme at tænke sig om, det sker også erfarne tømrere indimellem.
Vil du ikke rette op, så måler du bare fra den eksisterende væg til midten på den anden glesen.
Det burde som sagt blive 335mm eller 323-ish og du skulle jo alligevel begynde med en midterkapning, så den spild må du byde lærekontoen på. Men har I cc 300, så vil du alligevel få et 300-stykke at bruge af din 900 plade. Så så slemt skævt bliver det ikke i sidste ende. Problemet ville være opstået mere, hvis der var krav om at begynde med 900-plade fra start.
=)
Let at glemme at tænke sig om, det sker også erfarne tømrere indimellem.
Senest redigeret:
Gør det ikke sværere nu, end det er.
Hvis jeg tyder dit slørede billede, ser det ud som centrum er på 330mm.
Begynd med at snorstrege på 330mm, hvis det er cc eller hvad du har for mål på cc.
Vil du gøre livet lidt enklere, så kap de sideskiver 5mm smallere. Så gør det ikke noget, hvis væggen buler lidt, da du har 5mm sprække fra gips mod væg, som senere dækkes af væggipsen.
Man skal bygge enkelt og gøre det smart for sig. Glem nu ikke at snorstrege på reglen 330cc, og så snorstreger du på hver 900mm. Så vil du få det lige og pænt.
Så begynder du med at sætte de hele 900 skiver efter snorstrøg. Til sidst laver du sidebitarene på 325mm. Så vil alt falde på plads som en smæk.
Hvis jeg tyder dit slørede billede, ser det ud som centrum er på 330mm.
Begynd med at snorstrege på 330mm, hvis det er cc eller hvad du har for mål på cc.
Vil du gøre livet lidt enklere, så kap de sideskiver 5mm smallere. Så gør det ikke noget, hvis væggen buler lidt, da du har 5mm sprække fra gips mod væg, som senere dækkes af væggipsen.
Man skal bygge enkelt og gøre det smart for sig. Glem nu ikke at snorstrege på reglen 330cc, og så snorstreger du på hver 900mm. Så vil du få det lige og pænt.
Så begynder du med at sætte de hele 900 skiver efter snorstrøg. Til sidst laver du sidebitarene på 325mm. Så vil alt falde på plads som en smæk.
Senest redigeret:
Klik her for at svare

