Alfredo Alfredo sagde:
Et billede af, hvordan den ser ud, ville nok gøre det lettere at forstå, hvad der er galt.
Fejlen er, at hele expanderen har roteret og ødelagt gipsvægshullet i stedet for at expanderdelen skulle være stille og udvide sig, når man strammer skruen. Jeg vil sige, det er en "almindelig" fejl, når man monterer sine første gipsexpandere.

• Synes
Macewe og 2 andre
  • Laddar…
Anbefaler også at bruge en almindelig skruetrækker i stedet for en skruemaskine, indtil den er helt fast.

• Synes
Dilato og 3 andre
  • Laddar…
redarn redarn sagde:
Anbefaler også at bruge en almindelig skruetrækker i stedet for skruemaskine, indtil den er helt fast.
Præcis da "føler" man lettere om expanderen begynder at have en tendens til at rotere, inden den gør det. Med en skruemaskine "snurrer" det bare til, så gipspladen er ødelagt, og man har fået et "for stort" hul.

• Synes
Hep og 4 andre
  • Laddar…
Gør det, du skulle have gjort fra starten, køb en tang. Så ville du have undgået alle besværligheder.

• Synes
Macewe
  • Laddar…
A Anemon86 sagde:
Ville denne virke?
Jeg købte Julas variant, der ser nøjagtig magen til ud. Den var helt værdiløs, da "gaflen", der skal hægte sig fast og trække skruehovedet, bøjede sig allerede efter et par plugger, så den begyndte at glide, når man tog fat.

• Synes
Anemon86
  • Laddar…
I stedet for at købe tang havde jeg købt
https://amzn.eu/d/098uio9U

Bor 10mm hul, sæt pluggen i, og træk ud.
Derefter fungerer almindelige træskruer, kroge osv.

Intet specialværktøj, virker til enkelt og dobbelt gips

K Kanelbullen123 sagde:
I stedet for at købe tang havde jeg købt
[link]

Bore 10mm hul, stik pluggen ind, og træk ud.
Derefter fungerer almindelige træskruer, kroge osv.

Intet specialværktøj, fungerer til enkel og dobbeltgips
hulhulhulhulrumspynt til fastgørelse i gipsfiber-, træ- og stålplader...

• Synes
Kanelbullen123
  • Laddar…
redarn redarn sagde:
Anbefaler også at bruge en almindelig skruetrækker i stedet for skruemaskine, indtil den er helt fast.
Jeg har aldrig haft problemer, når jeg har skruet manuelt!

A Anemon86 sagde:
Den er præcis som billedet jeg har lagt op i mit spørgsmål
Men det billede er vel fra Biltema? Jeg mener et billede af, hvordan din Molly ser ud efter du har spændt skruen, så man måske kan forstå, hvorfor den ikke ekspanderer.

pacman42 pacman42 sagde:
Jeg har aldrig haft problemer, når jeg har trukket manuelt!
Jeg har bemærket, at gevindene på skruen er stuket ude i enden (så den ikke kan skrues ud). På nogle plugs man køber, er skruen skruet ud, så den sidder fast, så man må starte med at skrue den ind et par omgange, indtil den drejer let, før man stikker den ind i hullet og begynder at stramme.

• Synes
Anemon86
  • Laddar…
Lyder som en ulempe, at skruen ikke kan skrues ud.

Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson sagde:
Lyder som en ulempe, at skruen ikke kan skrues ud.
Du tænker i tilfælde af, at man havde tænkt at bruge Mollyn til at fastgøre noget? 😱🙄🙃

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Alfredo Alfredo sagde:
Du tænker hvis man havde tænkt at bruge Mollyn til at fastgøre noget? 😱🙄🙃
Man kan jo forestille sig, at man fortryder og vil skrue skruen ud og spartle over flangen, der bliver tilbage.

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Alfredo Alfredo sagde:
Du tænker, hvis man havde tænkt sig at bruge Mollyn til at fastgøre noget? 😱🙄🙃
Ja, det er vel mest i den situation, det kan tænkes at være en ulempe.

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.