M Förstagångsköparen sagde:
74!
Og hvor langt stikker den ud af væggen uden reglen?
 
  • Synes
zarkov og 1 anden
  • Laddar…
M Förstagångsköparen sagde:
74!
Det burde være nok gennem en 45mm regel, givet at det er en væg med kun et lag gips. Dog lyder 74mm meget for en enkelgipsplugg, de plejer kun at være 45-60mm afhængig af dimension.

Ok, en sidste test. Skru skruen i så den lige præcis sætter sig fast i pluggen og mål udstikket, hvor langt udenfor væggen havner skruehovedet?
 
  • Synes
frause
  • Laddar…
For øvrigt går gevindene på molly ofte i stykker meget let.
 
forsænk mollyn i reglen.

Kleta tec7 på bagsiden af reglen ellers på højre side, plus nogle ekstra vinkler under fx med gipsankre.
Det afhænger jo i og for sig af, hvad du skal bruge den til.
 
M Förstagångsköparen sagde:
Ja den gør det!

Jeg købte en sådan også, men skruen ville ikke engang fæste sig uden regel.
Hej.
Du bruger ikke samme skrue som til Molly med disse, vel?
Til disse skal du have en almindelig træskrue og ikke en maskinskrue. Hvis reglen er 45mm, og gipsen 13så bør en skrue med længden 75-80 være ganske passende, da har du 2cm margin.
Så en skrue 5x85
W7_PF_Z_01_DUOTEC-BOARD-MATERIALS_F_SALL_AQQ_V1.jpg

har du tæt på hornbach findes det som løsvægt,

ellers har du
https://www.biltema.se/bygg/fastelement/traskruvar/traskruv-kullrig-50-x-80-mm-2000047358

https://www.biltema.se/bygg/fastelement/traskruvar/traskruv-elforzinkad-fzb-2000046255
 
Senest redigeret:
janwide
Det kan være, at du har ødelagt gevindene på skruen. Skru skruen ud og tjek, om gevindene er hele og fine hele vejen. Hvis ikke, brug en ny skrue.
 
K Kanelbullen123 sagde:
Hejsan.
Du bruger ikke samme skrue som til Molly med disse, vel?
Til disse skal du bruge en almindelig træskrue og ikke en maskinskrue. Hvis reglen er 45 mm, og gipsen 13, så bør en skrue med længden 75-80 være ret passende, så har du 2 cm margen.
Så en skrue 5x85
[bild]

har du tæt på hornbach findes det som løs vægt,

ellers har du
[link]

[link]
Jeg havde træskrue. 5x85
 
M Förstagångsköparen sagde:
Jeg havde træskrue. 5x85
hmm, noget der afviger fra installationen i filmen nedenfor?


tosset sprog, men den er tekstet
 
Unikt namn
Jeg monterer aldrig Molly uden tang.
https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/tanger/specialtanger/metallexpandertang-2000047092

Ved kun at skrue-udvide den synes jeg, det alt for ofte er let enten at spænde for lidt, så den ikke sidder ordentligt fast, eller for meget, så gevind på skrue eller møtrik går i stykker.

Andre fejl, jeg har erfaring med, er at bruge Mollypløk til dobbeltgips på enkelgipsskive. Det gik også af helvede til, men jeg kan ikke huske præcist, hvordan det viste sig. Mærket, jeg køber, er mærket 4E & 5E for enkelgips og 4D/5D for dobbeltgips.

På filmen ser det lidt mærkeligt ud. Hvis pløkken er helt udvidet på bagsiden, bør den ikke fjedre frem og tilbage, medmindre den er blevet rykket i stykker. Det skal være fast. Så prøv at stramme lidt mere, eller prøv med en ny pløk?

Sådan cirka burde det blive.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.