18,549 læst ·
38 svar
19k læst
38 svar
Mollypløk vil ikke fæstne i gipsvæg
Det burde være nok gennem en 45mm regel, givet at det er en væg med kun et lag gips. Dog lyder 74mm meget for en enkelgipsplugg, de plejer kun at være 45-60mm afhængig af dimension.M Förstagångsköparen sagde:
Ok, en sidste test. Skru skruen i så den lige præcis sætter sig fast i pluggen og mål udstikket, hvor langt udenfor væggen havner skruehovedet?
Hej.M Förstagångsköparen sagde:
Du bruger ikke samme skrue som til Molly med disse, vel?
Til disse skal du have en almindelig træskrue og ikke en maskinskrue. Hvis reglen er 45mm, og gipsen 13så bør en skrue med længden 75-80 være ganske passende, da har du 2cm margin.
Så en skrue 5x85

har du tæt på hornbach findes det som løsvægt,
ellers har du
https://www.biltema.se/bygg/fastelement/traskruvar/traskruv-kullrig-50-x-80-mm-2000047358
https://www.biltema.se/bygg/fastelement/traskruvar/traskruv-elforzinkad-fzb-2000046255
Senest redigeret:
Jeg havde træskrue. 5x85K Kanelbullen123 sagde:Hejsan.
Du bruger ikke samme skrue som til Molly med disse, vel?
Til disse skal du bruge en almindelig træskrue og ikke en maskinskrue. Hvis reglen er 45 mm, og gipsen 13, så bør en skrue med længden 75-80 være ret passende, så har du 2 cm margen.
Så en skrue 5x85
[bild]
har du tæt på hornbach findes det som løs vægt,
ellers har du
[link]
[link]
Jeg monterer aldrig Molly uden tang.
https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/tanger/specialtanger/metallexpandertang-2000047092
Ved kun at skrue-udvide den synes jeg, det alt for ofte er let enten at spænde for lidt, så den ikke sidder ordentligt fast, eller for meget, så gevind på skrue eller møtrik går i stykker.
Andre fejl, jeg har erfaring med, er at bruge Mollypløk til dobbeltgips på enkelgipsskive. Det gik også af helvede til, men jeg kan ikke huske præcist, hvordan det viste sig. Mærket, jeg køber, er mærket 4E & 5E for enkelgips og 4D/5D for dobbeltgips.
På filmen ser det lidt mærkeligt ud. Hvis pløkken er helt udvidet på bagsiden, bør den ikke fjedre frem og tilbage, medmindre den er blevet rykket i stykker. Det skal være fast. Så prøv at stramme lidt mere, eller prøv med en ny pløk?
Sådan cirka burde det blive.
https://www.biltema.se/verktyg/handverktyg/tanger/specialtanger/metallexpandertang-2000047092
Ved kun at skrue-udvide den synes jeg, det alt for ofte er let enten at spænde for lidt, så den ikke sidder ordentligt fast, eller for meget, så gevind på skrue eller møtrik går i stykker.
Andre fejl, jeg har erfaring med, er at bruge Mollypløk til dobbeltgips på enkelgipsskive. Det gik også af helvede til, men jeg kan ikke huske præcist, hvordan det viste sig. Mærket, jeg køber, er mærket 4E & 5E for enkelgips og 4D/5D for dobbeltgips.
På filmen ser det lidt mærkeligt ud. Hvis pløkken er helt udvidet på bagsiden, bør den ikke fjedre frem og tilbage, medmindre den er blevet rykket i stykker. Det skal være fast. Så prøv at stramme lidt mere, eller prøv med en ny pløk?
Sådan cirka burde det blive.
Klik her for at svare