Hej!
Jeg har en hylde, der desværre er faldet ned, overbelastning er årsagen. Desværre rev den så klart hele pluggen med i faldet, hvilket nu har resulteret i et hul, ca. samme størrelse som en snusdåse, og jeg undrer mig over, hvordan jeg bedst kan udbedre dette.
Jeg kommer selvfølgelig ikke til at bruge området igen til at sætte noget op, så det handler primært om at fikse det kosmetisk.
Kan man regne med, at gipsens bæreevne svækkes, hvis man laver en ny fastgørelse 1-2dm fra hullet?
Tak for svar!
Jeg har en hylde, der desværre er faldet ned, overbelastning er årsagen. Desværre rev den så klart hele pluggen med i faldet, hvilket nu har resulteret i et hul, ca. samme størrelse som en snusdåse, og jeg undrer mig over, hvordan jeg bedst kan udbedre dette.
Jeg kommer selvfølgelig ikke til at bruge området igen til at sætte noget op, så det handler primært om at fikse det kosmetisk.
Kan man regne med, at gipsens bæreevne svækkes, hvis man laver en ny fastgørelse 1-2dm fra hullet?
Tak for svar!
Det kan jo måske være dumt at sætte op den på præcis samme måde? Find en regel at skrue i, hvis det er muligt.
For at reparere det der, laver du et større hul, firkantet eller rundt. Så sætter du en eller to brædder på tværs over hullet (på indersiden). Så skærer du et stykke gipsplade til hullets størrelse, som du skruer fast i brættet. Spartel og mal, og gå videre i livet.
For at reparere det der, laver du et større hul, firkantet eller rundt. Så sætter du en eller to brædder på tværs over hullet (på indersiden). Så skærer du et stykke gipsplade til hullets størrelse, som du skruer fast i brættet. Spartel og mal, og gå videre i livet.
Der er desværre ingen regel på denne side, hylden sidder i regel på det andet beslag.Nyfniken sagde:
Det kan jo måske være dumt at sætte op det på præcis samme måde? Find en regel at skrue i, hvis det går.
For at reparere det der så laver du et større hul, firkantet eller rundt. Så piller du en eller to brædder på tværs over hullet (på indersiden). Så skærer du til et stykke gipsplade i hullets størrelse, som du skruer fast i brættet. Spartel, mal og gå videre i livet.
Planen er selvfølgelig ikke at belaste lige så tungt, alternativt støtte det op med et ben eller lignende i udkanten i stedet.
Reparationen lyder som en fornuftig idé. Hvordan fastgør man brædderne på indersiden?
Renovatør
· Stockholm
· 388 indlæg
S Snajdarn12 sagde:Der er desværre ingen regel på denne side, hylden sidder normalt på den anden konsol.
Planen er selvfølgelig ikke at laste den lige så tungt, alternativt understøtte den med et ben eller lignende i yderkanten i stedet.
Reparationen lyder som en fornuftig idé. Hvordan fastgør man brædderne på indersiden?
En metode er at save et trekantet konisk hul, dvs hvor hullet er mindre på indersiden. Så saver man en gipsbit, der er noget større, og sliber til, så den passer. Så er det bare at lime den fast, slibe og male. Fordelen ved denne metode er, at samlingen bliver minimal, og at det er rimeligt nemt at slibe til lige kanter.
Klik her for at svare
