jawen sagde:
Avendere:

Hvis du seriøst mener, at 70'er-konstruktionen med sømmet/skruet enkeltgips på en regelafstand 60cc var god, så er du ikke seriøs.
Disse vægge er blandt de dårligst byggede i Sverige gennem tiderne, hele væggene ryster, hvis du slår lidt, og når det gælder badeværelser, er det bare at skrue dobbeltgips eller rive ned og regle tættere.

Så kan du have skruet 3000 molly i din væg, det betyder ikke, at 60cc med enkeltgips er en god konstruktion.

MvH Jawen
Hvor i mit indlæg læser du, at konstruktionen var god?

citat:
--------------------
derimod er de sømmet.. af en klodrian fra 70'erne, så pladerne er ødelagte nogle steder.. men det er jo en anden sag.. =)
---------------------

Jeg gik ud fra, at min brug af udtrykket "klodrian" antydede, at jeg IKKE anser konstruktionen som god. Selv har jeg sat dobbeltgips i de vægge, jeg har revet i.. så useriøs ved jeg ikke, om jeg er.. hvorfor det nu skulle have noget at gøre med sagen, det jeg henviste til, var, at jeg har monteret MOLLY i enkeltgips, og det har holdt meget godt, at pladerne var sømmet på cc60 (som jeg egentlig heller ikke skrev) har vel intet at gøre med styrken af molly i enkeltgips? Hvis ikke pladen sidder fast, er det vel rimelig indlysende, at en molly ikke løser problemet.. Men under forudsætning af, at pladen sidder ordentligt fast (mine enkeltgipsvægge er reglade c/c40, alternativt gleset c/c30 original) så holder pladen overraskende godt, selv som enkeltgips, selvom det ikke er at anbefale, men man kan jo ikke rive hele huset ned, fordi de ikke vidste bedre i 70'erne?

MVH: Marcus

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.