Jeg bliver skør! Vi borer et hul, som vi præcis får en gipsvægsdybel i, men når vi begynder at skrue, drejer dyblen og smuldrer hullet, så hele pluggen synker ind. Hvad skal vi gøre? HADER gipsvægge og dumme ekspanderdybler.....hvorfor kan den del med hakkerne ikke være lidt større, så de ikke kommer så tæt på hullet!!!! [smiley=angry.gif]

Er helt enig med ByggaNytt, man skal absolut ikke "skrueekspandere" mollyn. Så går det som du beskrev.

Desuden er det vigtigt, at du har den rigtige molly til den rette tykkelse på væggen...

Hvis man absolut skal gøre det, så skub ikke den helt ind uden at efterlade ca. 3 mm og grib med en polygrip. Skru derefter expanderen lidt op. Skub den derefter ind så langt du kan, men så poly'en stadig har greb. Skru lidt mere op og sæt derefter expanderen helt ind. Nu skal den være så tilstrækkeligt udfoldet, at det er let at skrue den på plads.

Tak for tipsene, det vil jeg bestemt gøre fremover. Den som havde ødelagt væggen, fik vi i værste McIver-stil fixet med diverse træstykker, tang og andre værktøjer. ;D

Kan tilføje, at jeg så et tilsvarende værktøj på biltema (lidt anden model) for 29:- hvis jeg husker rigtigt.

Så må det blive sådan en, når vi er på Biltema næste gang. Tak for tipset!

En lang skrue med en møtrik på fungerer også fremragende.

Harley sagde:
En lang skrue med en mutter på fungerer også fremragende.

Forklar

Skru ind skruen et stykke, hold fast skruvskallen og drej på muttern, hav gerne en bricka mellem molly og mutter.

Det burde jo give lige så stor risiko for skader på væggen som at skrue direkte i skruen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.