Hej hej, bor i et mockfjärds hus fra 1964, og har boet her i 4 år nu. Har renoveret og skiftet det meste. Men nu skal vi give os i kast med stuen.
× rive væg mellem køkken og stue.
× indsætte kamin.

Hvordan fungerer det at "stampe"?
Planlægger at gå ned gennem gulvkassetterne og sætte stålbjælke på bærende betonvæg i kælderen nedenunder. Eller hvordan har I andre gjort?

Har I forstærket til kamin?

Mvh. Markus.Björk

Tegninger og billeder letter.

Præcis hvor skal ovnen stå?
Præcis hvad findes under/snedt under gældende vægge mm?

Skriv ikke nøjagtig de samme spørgsmål i flere tråde, det betragtes som spam, det er der ingen, der vil have.

Hvis du er hurtig, kan du selv slette de to andre indlæg (via desktopversionen). Ellers kan du bede en moderator om at slette indlæggene, det nemmeste er da at rapportere dit eget indlæg og skrive, at det er en dublet, hvis der er svar i flere tråde, kan moderator slå trådene sammen, så intet svar forsvinder.

Okay, undskyld. Skal gøre dette med det samme. Følte, at jeg ville få spørgsmålene ud til så mange brugere som muligt. Undskyld igen!

Velkommen til forummet. Dubletten er fjernet.

/moderator

Jeg tror, du skulle have behov for at beskrive problemet lidt mere detaljeret, hvis nogen skal kunne svare.

Mange varianter af kaminer har ikke brug for nogen forstærkning af gulvet.

Hvordan er det med væggen, du vil rive ned, bærende?

KalleKe
Bor også i et mockfjärd, hvad har du for plantegning?

Jeg har monteret en pejs i vores elementhus, var ingen problemer, behøvede ikke at forstærke noget. Men det afhænger vel af hvilken slags pejs, og hvilken model af hus. Vores hus er bygget i 1969.

Okay, det lyder jo kanon. Vi har planer på fedtsten, og det er jo lidt ekstra vægt der. Har jeres hus kælder?

Ja, vi har kælder! Vi har en contura 560t som har lidt fedtsten. Det har ikke været nogle problemer. Har den i et hjørne i stuen, og skorstenen går igennem et skab på overetagen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.