shadowfire, har du oplevet nogen problemer med ozongasning? Gummi, elektronik edyl som tager skade? Kører du billig kinesisk variant eller dyrere svensk?
Overvejer at købe en apparat fra Kina, da jeg synes de svenske er umotiveret dyre...

J Johan byggare sagde:
shadowfire, har du oplevet noget problem med ozongasning? Gummi, elektronik edyl som tager skade? Kører du billig kinesisk variant eller dyrere svensk?
Overvejer at købe en apparat fra Kina, fordi jeg synes, de svenske er umotiveret dyre...
Jeg købte min i Sverige, har en AirSteril med lidt kraftigere lampe. Intet problem med ødelagt materiale eller sådan, men jeg ved, at man tidligere har advaret mod at ozongasse typ både da nogen har hævdet, at polstringen har lidt skade. Lader det være usagt, om det virkelig var sandhed eller ej, men jeg har i hvert fald ikke haft nogen problemer (og jeg har ozongasset ret heftigt i soveværelse, stue mm med indretning på plads).

• Synes
Rickie
  • Laddar…
Ryk alt organisk gammelt junk ud. Ved den mindste mistanke! Frygteligt at bo i syge huse. Mine venner bor i et område med syge huse, der koster omkring 5 m. Alle benægter situationen for at holde prisen oppe. De lugter af bræk, bilen lugter af bræk, legepladsen lugter af bræk. Børnene er altid syge. Vil ikke lytte og mærker det ikke selv. Tøv ikke, har du mulighed, ud med det.

• Synes
Igen
  • Laddar…
hehe, har arbejdet i 9 år og har snart revet hele huset ned undtagen stommen, så jepp.

• Synes
trickydicky
  • Laddar…
S shadowfire sagde:
hehe, har holdt på i 9 år og snart revet ned præcis hele huset undtagen stammen, så jepp.
Hej, Oj, det var ihærdigt. Hjalp det ikke med ozongasningen?

A ansgar46 sagde:
Hej, Oj, det var enträget. Hjälpte det inte med ozongasningen?
Nej det hjælper ikke, hvis der stadig findes en aktiv lugtkilde. Altså det går at sanere en bolig, der har brændt med ozon, men hvis det stadig ulmer et sted, så er det ikke nok bare at ozongasse. Man må altid fjerne en aktiv lugtkilde, så kan ozonet dræbe passive lugtkilder, aka lugtsmittet materiale.

Jeg leder efter mindst en aktiv lugtkilde til lige nu. Har elimineret 7-8 st.

• Synes
ansgar46
  • Laddar…
S shadowfire sagde:
Nej det hjælper ikke, hvis der stadig er en aktiv lugtkilde. Altså, det er muligt at sanere en bolig, der har brændt, med ozon, men hvis det stadig ulmer et sted, er det ikke nok at ozongase. Man skal altid fjerne en aktiv lugtkilde, derefter kan ozonet dræbe passive lugtkilder, aka lugtsmittet materiale.

Jeg leder efter mindst en aktiv lugtkilde lige nu. Har elimineret 7-8 stykker.
Jeg mistænker, at vores asfaboard (70'er-hus) lugter. Havde du problemer med det?

S Stugmannen sagde:
Jeg mistænker, at vores asfaboard (70'er hus) lugter. Havde du problemer med det?
Asfaboarden lugtede absolut, men det var faktisk fordi hele yderpanelet var trykimprægneret. Panelet lugtsmittede noget så enormt, så det var den store synder i dramaet.

S shadowfire sagde:
Asfaboarden lugtede absolut, men det var faktisk fordi hele yderpanelet var trykimprægneret. Panelet lugtsmittede noget så enormt, så det var den store skurk i dramaet.
Tak for svaret! skal rive hele facaden inden for nær fremtid, så ryger skidtet. Da jeg totalrenoverede gæstehytte lugtede asfaboarden af bræk, så det var godt at komme af med den.

Har du fået løst alle dine lugtproblemer nu efter alle disse år?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.