Hej,:cool:

Jeg har købt et torp, der står ret tæt på en landevej på Gotland, og jeg overvejer at prøve at bygge en støjskærm af en slags. Jeg har fundet en, som jeg kan lide æstetisk, Noistop green. Men jeg synes, at dette er lidt for dyrt (ca. 2000kr for en sektion, der er 1,0X2,0m) og vil gerne bygge en selv. Jeg har brug for ca. 40-50m.

Link til PDF-fil om produktet: http://www.noistop.se/files/noistop...14/Technical Datasheet NoiStop Green - SE.pdf

Det, jeg kan lide, er, at der er et net på ydersiden, som man kan dyrke noget langs, fx vildvin eller humle.

Jeg læser om Noistop, at det er bygget af stenuld, metal og net. Jeg tænker: Det kan vel lade sig gøre at bygge noget lignende, men med en trækonstruktion?
Træstolper, en form for regler, en slags isolering, der holdes på plads med net.

Når jeg læser om stenuld, får jeg at vide, at dette er det samme som mineraluld (eller?), og at dette kan være kræftfremkaldende. Desuden frigiver det giftige gasser ved opvarmning.
Det kan jeg ikke lide, og jeg vil forsøge at finde et økologisk bæredygtigt materiale at bruge på samme måde som stenuld.

Så jeg har brug for et isolerende materiale, der kan bruges udendørs, og som ikke er giftigt.

Er der nogen med tips?
Overvejelser omkring min idé?

// Linda

Hvordan gik det så 5 år senere,

vil selv bygge lignende noistop Wood

• Synes
DiLo
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.