KJD KJD sagde:
Har anvendt DesignByCement, enkomponents, men kun på en køkkenbordplade/både vandret/lodret. Var ikke så svært, men let at slibe igennem da laget er så tyndt. Overvejer nu at lægge det i et kælderbadeværelse, i typ vådzone 2 kun på væggen. Er diffusionsåben, hvilket jeg har brug for så der er ikke så mange alternativer, muligvis Epodex uden finishlaget.
Som du sikkert har set på mine indlæg ovenfor så ville jeg fraråde Epodex som jeg selv syntes var ekstremt svær at arbejde med. Skulle jeg gøre dette om hvilket jeg ikke tror så ville jeg teste en enkomponent cement hvilket forenkler processen. Skrap ujævnheder som du ikke vil have med en stålspartel inden fuld hærdning så undgår du helt processen med maskinsliber og det er nok med let sandpapir manuelt. Held og lykke!

• Synes
KJD og 1 anden
  • Laddar…
KJD KJD sagde:
Har brugt DesignByCement, enkomponents, men kun på en køkkenbordplade/både vandret/lodret. Det var ikke så svært, men det er nemt at slibe igennem, da laget er så tyndt. Overvejer nu at lægge det i et kælderbadeværelse, i vådrumszone 2 kun på væggen. Det er diffusionsåbent, hvilket jeg har brug for, så der er ikke så mange alternativer, eventuelt Epodex uden finishlaget.
Du skal også slibe DBC's cement for at få flammigheden og jævne spartelsporene.

Problemet jeg har, er at jeg vil lave et badeværelse, hvor det skal være diffusionsåbent materiale og samtidig tætskit og helt tæt materiale i vådrumszone 1. Epodex er en af de få, der understøtter begge dele, både med og uden top coat.

Har du mulighed for at poste nogle billeder? Jeg synes, de billeder, der er blevet vist af Epodex cement, ikke har den flammighed, som man normalt gerne vil se hos microcement.

Har også jeg brugt Konkral-produkter uden succes. Skulle lægge et gulv på 16 kvm. Havde både retarder og thinner tilføjet i produktet, ifølge anbefaling fra producenten. Præcis som trådstarter siger, hærder produktet ekstremt hurtigt. Disse 16 kvm når jeg at lægge på cirka 30 minutter, men uanset hvordan jeg bærer mig ad, når materialet at hærde, og jeg får mørke pletter. Dette opstår primært når man tager en 25 sekunders pause fra "spartlingen" for at hælde nyt materiale ud. Når man så stiller spanden fra sig og begynder at arbejde det nyligt udhældte materiale ind i det materiale, der allerede ligger på gulvet, får man mørke pletter. Der står vidst godt nok, at man ikke skal tage ophold eller holde pause, men at vende sig rundt for at hente mere materiale betragter jeg ikke som en pause. Jeg har også hjælp af min pige, som står klar med spanden bag min ryg. Skal forsøge at ringe til Konkral og høre, hvad de siger, men jeg er ikke særlig begejstret, så meget kan jeg sige.

• Synes
kantarelli1403
  • Laddar…
Med et års perspektiv på arbejdet med mine badeværelsesvægge så er jeg i dag tilfreds med resultatet alligevel. Det var ekstremt svært at få cementen til at hænge fast på væggen og derefter nå at bearbejde den inden den tørrede, man blev ligesom aldrig tilfreds med slutfinishen. Du vil vænne dig til de mørke nuancer, når alt først er klart. Microcement er af natur ujævn, hvilket giver skygger.

KJD KJD sagde:
Du behøver også at slibe DBC's cement for at få flammene og jævne spartelspor.

Problemet jeg har, er at jeg vil lave et badeværelse, hvor der skal være diffusionsåbent materiale, og samtidig vådrumssikring og helt tæt materiale i vådzone 1. Epodex er en af de få, der understøtter begge dele, både med og uden top coat.

Har du mulighed for at poste nogle billeder? Jeg synes, de billeder, der er vist af Epodex cement, ikke har den flammethed, som man normalt vil se hos mikrocement.

• Hjemmegymnastik med håndvægte på stativ, spejl og glasblokvindue.
  • Væg med lyskontakt, en dør og spejl, ved siden af et rack med håndvægte på gulv med brunt klinkegulv.
  • Hvidt badeværelse med håndklædetørrer af metal, hængende håndklæder, træbænk og kurv, med indbygget loftslys.
Hvordan oplevede du, at sealeren påvirkede resultatet? Mit gulv ser sådan ud lige nu. Synes det ser forfærdeligt ud, men det er før sealeren. Den har måske en udjævnende effekt.

• Gråt gulv før påføring af sealer, med ujævne farvenuancer og en rå finish. Væg i højre side.
  • Grått betonggulv med ujævne overflade før påføring af sealer, som måske vil give en udjævnende effekt. Tøfler ligger i det øverste højre hjørne.
  • Gråt gulv før påføring af sealer, med ujævne og matte overflader. En hvid kant med gul tape ses i toppen.
Jeg synes det ser forventet ud. Mikrocement er jo ingen maling, det skal man tænke på, dvs. farvevariationerne indgår ligesom i konceptet. Det kommer til at se fint ud, når epoxyen er påført. Jeg valgte klarblank, hvilket jeg fortryder lidt, da det skinner lidt for meget i skarpt lys.

otto.petren otto.petren sagde:
Hvordan oplevede du, at sealeren påvirkede resultatet? Mit gulv ser ud sådan her lige nu. Synes det ser forfærdeligt ud, men det er før sealeren. Den har måske en udjævnende effekt
Flammetheden forsvinder ikke, når du påfører sealer, men den ændrer karakter lidt, så det måske bliver en smule mindre forstyrrende.

Jeg ville egentlig have en helt homogen overflade, men vidste at der ville komme en del "flammethed", men jeg synes alligevel, at slutresultatet blev okay for mig. Jeg øvede mig inde på toilettet først, og der er der både spor og mørke partier, men de øvrige vægge er ganske gode alligevel...

Jeg har en varm beige farve, som jeg tror er mere tilgivende end kolde og mørke farver...

RoTe
Flammigheden er vel det, der gør det pænt?

RoTe RoTe sagde:
Flammedheden er vel det, der gør det flot?
Smagen er som bagen... 😅

Vi har været og kigge på Konkrals showroom i Gbg og synes, at alt, hvad vi har set på stedet, ser godt ud. Synes også det, man ser på Youtube, ser godt ud. Mit derimod er meget grimt efter min mening. Har booket 30 minutter "teknisk support" med konkral på mandag, men tror ikke, der er så meget at gøre desværre. Det eneste, jeg kan forestille mig, er følgende: I stedet for at hælde nyt materiale ud, når materialet på gulvet er brugt op, så hælder man nyt materiale direkte i det allerede lagte materiale, før "flytningen" med det flydende materiale er færdig. Men jeg antager, at det heller ikke kommer til at fungere.

Der findes kurser, man kan tage for at lære at lægge mikrocement, ved ikke om disse er fornuftige dog. Klart man ikke kan lægge lige så jævnt som i et showroom, hvor profferne har været i gang. Youtube synes jeg ofte vildleder, og alt ser så let ud til hyggelig musik etc. Vær ikke for hård mod dig selv. Næste gang bliver det lettere og mere jævnt!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.