Reglernes ostagede højde er en vigtig parameter for at bedømme deres bæreevne. Selv små ændringer har stor betydning. Med kun 2,3 m højde øger margenerne for C 14 træ. Med denne nye oplysning vil jeg sige, at det fra styrkesynspunktet er OK med C 14 træ. Derimod består mine tidligere fremførte indvendinger mod træ med for lav holdf klasse.

Hvad har du for fundament til huset i dag? Som tidligere nævnt, øges belastningen under de nye vægge sammenlignet med tidligere.

Det er 12 meter væg i alt
Med de råd jeg har fået her
?
45 x 70 C24
konstruktionskrydsfiner på begge sider
6 mm gips
B bossespecial sagde:
Hvad har du for fundamentering af huset i dag? Som tidligere nævnt, øger belastningen under de nye vægge sammenlignet med tidligere.
Huset er ikke bygget endnu

B bossespecial sagde:
Hvad har du for fundering af huset i dag? Som tidligere nævnt, øger belastningen under de nye vægge sammenlignet med tidligere.
Huset ikke bygget endnu

Promiscuos Monkey Lars Roth sagde:
Det er 12 meter væg totalt
Med de råd jeg har fået her
?
45 x 70 C24
konstruktionsfiner på begge sider
6 mm gips

Huset er ikke bygget endnu
Ok, opfattede det som om det var et eksisterende. 45x70cc450 C14 med korte tømmer midt på højden fungerer uden finer. Vælger du finer, kan du gå op til cc600. Det er passende, at væggens cc-mål falder sammen med gulvbjælkerne.

• Synes
justusandersson
  • Laddar…
Jeg er enig med @bossespecial. Ganske vigtigt at bjælkerne placeres korrekt ovenover de respektive regler.

Hvis jeg gerne vil bygge væggen med metalprofiler?

Tomture61
Hvis du henviser til stålreglar, der bruges til at bygge indervægge, så er disse ikke beregnet til bærende vægge.

Tomture61
45x70 i c24 kvalitet lader til at være meget svært at finde!
Undrer hvad der sker, hvis man kløver en 45x145 c24 til 2 stk 45x70?
Er det stadigvæk c24 kvalitet så :thinking:

Har oplevet c24 tømmer fra Södra med en djævelsk masse knaster, også i kanterne, 30-40 mm store.

Når man fastsætter kvaliteten på reglerne, gøres dette maskinelt ved at beregne regelens E-modul. Dette gøres ved at måle stødbølgeresponsen eller at bøje reglen. Hvis man kløver en klassificeret regel, kunne det i praksis betyde, at man kan få et "godt stykke" og et "dårligt stykke", men at de tilsammen som en regel opvejer den bedre den dårligere. Fra en kilde på et savværk indeholder ofte c24-træ højere styrkeklasser, da markedet for højere styrker er ret lille.
Hvorfor vil du i øvrigt have en så tynd væg?

S
Stor risiko for, at stykkerne slår sig, når man kløver i midten.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.