Vi byggede en 1,5-plansvilla i januar 2019, som stod helt færdig i juni. Jeg er nu i gang med at indrette overetagen og har i den forbindelse et lille problem. Da vi skal have et badeværelse på overetagen, har jeg brug for at supplere med nye 45x220 C24 bjælker, så jeg får til CC30 netop der, hvor badeværelset skal være. Problemet er, at de nye 45x220 bjælker, som jeg har monteret på plads, er højere end de eksisterende, der har siddet på plads i snart et år. De eksisterende er op til 10 mm lavere (ca. 210 mm). Dette udgør jo et problem, når jeg skal lægge spånplader på dette. Hvordan bør man løse dette bedst muligt? Skal jeg høvle de nye ned, så de kommer på samme niveau, eller hvad bør man gøre? Værd at tilføje er, at det er nøjagtigt det samme træ (SCA 45x220 C24 G4-2).
Den tanke har også strejfet mig.. Føles dog besværligt at vente på tørring, når vi allerede har startet projektet. Bestilt trappe, VVS'er, osv. Hvor lang tid kan man mon skulle vente? Jeg vil gerne kunne lægge på spångulv, så man kan sætte en stige op og isolere til kip. Måske jeg bør købe en fugtkvotsmåler...useless sagde:
Tak for dit svar. Det ser ud til, at jeg vil høvle nogle af dem ned. Jeg har bemærket, at det ikke kun er de nyindsatte bjælker, der er højere, tagspærrene adskiller sig også fra andre mellembjælker. Det vil blive et helvede med gulvlægningen ellers.S sixten88 sagde:
Klik her for at svare