Status
Not open for further replies.
Hej Charlotte!

Vi er i færd med at bygge et nyt 2-planshus, og det ser lige nu ud til, at vi kommer til at støbe plade og få væggene leveret som sandwich-elementer (prefab beton med celleplastisolering i).
Ville du anbefale et mellemdæk i træ eller beton?
Hvis beton - hvilken type ville du anbefale og hvorfor?

Tak på forhånd...
 
Træ eller beton er primært et spørgsmål om omkostninger.

Betondækket dæmper lyd bedre, svajer mindre, får mindre nedbøjning over tid, bevæger sig på samme måde som væggene men koster mere og kræver en stærkere konstruktion i grunden og bundplanen.

Et trægulv, der er dimensioneret og monteret korrekt, opfylder de fleste krav til lyddæmpning.

Betondækkene kan derefter opdeles i to kategorier: Pladsstøbt og præfabrikeret.
Begge er gode, men kræver korrekt håndtering både i projekteringen og byggetiden.
Ofte bliver det præfabrikerede billigere, men ikke altid.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.