Reglerne er nok. Hvis huset skulle bevæge sig, spiller det ingen rolle, hvilken dimension reglerne har.

Hvis du skruer de nye regler fast i tømret, så sidder de jo sikkert.
Og med de rette plader burde det blive stabilt.

Det eneste, der bekymrer mig, er hvad der sker i vinklerne mellem væg og gulv, og i hjørnerne mellem væggene.
Vil det blive så stift, at bevægelserne i husstammen ikke medfører nogen lækage?

Nu ved jeg, at jeg maler fanden på væggen, men som sagt, jeg har lidt fobi for keramik i træhuse.

Det du beskriver er naturligvis berettiget, samt noget som man skal tage med i beregningerne. Men hvis man overvejer alle nybyggerier, hvor man placerer et badeværelse på anden etage, burde det ikke blive det samme?

Greven1982 sagde:
Det du beskriver är naturligvis berettiget, samt noget som man skal tage med i beregningerne. Men hvis man tænker på alle nybyggerier, hvor man placerer et badeværelse på anden sal, burde det ikke blive det samme?
Du skal have det første badeværelse på stueetagen, så jeg tror ikke, det er så almindeligt med badeværelse på overetagen. Skal man have klinker på træbjælkelag, anbefaler jeg altid at støbe EPS,

Jeg har arbejdet som flisemurer i 14 år og set mange dårligt udførte badeværelser, mange i sommerhuse bygget i 70'erne. Der er få badeværelser, der har haft revnet fliser, hvor der er revner, har det oftest været på grund af tabte ting.

Dagens tætningsmembraner er meget seje uanset temperatur, og det er nok sådan, at et vinylgulv er mere skrøbeligt ved +10-12 grader, som plejer at være standardtemperaturen indendørs, når det står tomt. En varm gulvbelægning er nok derimod meget mere bøjelig end en folie.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.