Hej!

Er lige i gang med at sætte en nyligt indkøbt fritstående pool sammen. Jeg har tænkt mig at lægge markisolering nedenunder, som jeg derefter lægger geotekstil ovenpå for til sidst at fylde op med sand, inden jeg begynder at montere poolen.

Problemet er, at hvis man hopper eller sætter noget hårdt ned, kan der blive fordybninger i markisoleringen, og jeg vil gerne lægge noget aldringsbestandigt (typen spånplade) mellem markisoleringen og inden man lægger sandet. I byggemarkedet anbefalede de bygningskrydsfiner, men det koster ca. 450 kr/plade. Er der nogen, der har en billigere/bedre løsning.

Tak på forhånd.

/Ola ???
 
Vores pool er nu i sin 5. sæson, og der har indimellem været livligt. Børnene selvfølgelig ::) 8)
Vi lagde bare aldersbestandig byggplast direkte på markisoleringen (70 mm).
Har fundet nogle billeder fra vores poolbyggeri:
http://www.krobykvarn.se/byggahus/pool.htm
 
Hej Tømrer Pelle!
Brugte I den blå variant af markisolering (den der er lidt hårdere), eller var det almindelig hvid markisolering?

Ud fra billederne fra jeres byggeri ser det ud til, at I ikke havde noget sand under "midten" af poolen, men kun som en kant. Er det nok?

Ellers, er der nogen, der tror, at det ville være nok med tynd industriboard eller noget lignende?
 
Vi brugte almindelig standard jordisolering.
Kun sand rundt om kanterne.
Vi har ikke haft nogen problemer i løbet af de 5 badesæsoner.
Har også bekendte med samme montageløsning som os og mig bekendt, så har det fungeret godt for dem også.
Nu ved jeg jo ikke, hvad du mener med "...noget hårdt", men jeg ville fraråde det 8). Pooldugen er det svageste led. Et råd: Forbyd børn (& voksne) at bruge svømmefødder i poolen. De fungerer som knive mod pooldugen :-/
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.