Jeg er i gang med at renovere entreen. Væggene er i dag af kraftigt væv (malet i abrikos...) og bag vævet er der tretex.
Jeg planlægger at sætte MDF-perlespontpanel op og undrer mig over, om der er nogle do's and don'ts?
Loftshøjden er 2600mm, og pladerne er 2400mm, hvilket betyder, at der vil kræves en del samling på længden. Tips til fugning for at skjule samlingerne?
Jeg overvejede at købe ubehandlede og male selv. Dels for at få lidt "liv" i malingen, samt fordi jeg formoder, at jeg vil have behov for at skjule sømhuller og samlinger.
Taknemmelig for hjælp.
Jeg planlægger at sætte MDF-perlespontpanel op og undrer mig over, om der er nogle do's and don'ts?
Loftshøjden er 2600mm, og pladerne er 2400mm, hvilket betyder, at der vil kræves en del samling på længden. Tips til fugning for at skjule samlingerne?
Jeg overvejede at købe ubehandlede og male selv. Dels for at få lidt "liv" i malingen, samt fordi jeg formoder, at jeg vil have behov for at skjule sømhuller og samlinger.
Taknemmelig for hjælp.
Jeg satte sådan panel op i dele af badeværelset for nogen tid siden, men jeg limede den op. Der var ingen større problemer med at arbejde med dem... kan ikke komme i tanke om noget, man skal tænke på faktisk. Malingen gik fint, vi brugte linoliemaling. Vil du undgå samlinger, så kan måske et par solide gulvsokler/loftlister tage sig af det problem? Afhænger lidt af, hvad du har i huset i øvrigt selvfølgelig.
Hej!
Se min tråd som jeg startede forleden dag:
http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/209909-langa-panelskivor.html
Det bliver tilsyneladende ikke pænt at samle. Jeg kontaktede Brandéns, og de kan måske hjælpe dig.
Se min tråd som jeg startede forleden dag:
http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/209909-langa-panelskivor.html
Det bliver tilsyneladende ikke pænt at samle. Jeg kontaktede Brandéns, og de kan måske hjælpe dig.
Samle uden at dække med liste er værdiløst. Jeg har sat MDF-panel flere steder, bl.a. i trappeopgangen, og der blev et par steder, hvor højden ikke var tilstrækkelig, typisk et hjørne her og der, disse er samlet, men det ses med tiden, når det krymper/svulmer.
Tak for jeres svar.
Det var jo træls, at det ikke bliver godt at samle... Hvis jeg skal dække med sokkel bliver det ca. 100mm oppe og 100mm nede...
Kan det ikke blive godt, hvis man putter akrylfuge i samlingerne eller noget?
Det var jo træls, at det ikke bliver godt at samle... Hvis jeg skal dække med sokkel bliver det ca. 100mm oppe og 100mm nede...
Kan det ikke blive godt, hvis man putter akrylfuge i samlingerne eller noget?
Gør som det er gjort hjemme hos os, vi har (ægte) perlespont hele vejen fra gulv til loft, men på midten har de sat en profileret liste. Listen og perlesponenten nedenunder er pilsnermalet og oven listen er det hvidmalet. Ser rigtig godt ud, bortset fra farvevalget nedenunder...
Din samling kunne du altså sætte bag en sådan liste.
Din samling kunne du altså sætte bag en sådan liste.
Klik her for at svare