Er ved at sætte 8mm MDF loftpaneler 120*30 op i et rum.
Ifølge monteringsbladet skal den enten skrues, klamres eller sømmes med lille trådspyd.
Er der nogen, der har prøvet 16ga dyckertpistol i stedet? Eller vil hovedet bare krybe igennem?
Ifølge monteringsbladet skal den enten skrues, klamres eller sømmes med lille trådspyd.
Er der nogen, der har prøvet 16ga dyckertpistol i stedet? Eller vil hovedet bare krybe igennem?
Troligtvis for lille Skalle for Mdf, derfor skriver de trådspik. Kan du ikke kaste lidt lim på af en slags og så skyde dem på?
Har overvejet at sætte nogle klatter af noget konstruktionslim jeg har liggende. Underlaget er en eller anden form for malet "taktapet" derefter masonit og under det råspontbrædder. At sømme små trådspir i loftet har jeg slet ikke lyst til. Måske burde man rode lidt mere rundt i kælderen og se, om der findes længere klammer end 10mm, som jeg har fundet til klammerpistolen.
Jeg brugte en Paslode model mindre til køkkenloftet. Kan ikke huske, hvad sømmet havde for modelbetegnelse, men det fungerede meget fint.
Lagde i øvrigt PL200 tror jeg det var i den "ægte" spont. Blev godt.
Lagde i øvrigt PL200 tror jeg det var i den "ægte" spont. Blev godt.
Kørte med 38mm 16Ga og det fungerer fremragende.
Tog først en testbit og skød op, det krævede en del kraft at få den ned med et brækjern.
Det gælder bare om at have styr på, hvor elkablerne går, regelsøgeren markerede typisk +/- 5cm men heldigvis var det ikke der, jeg skulle sætte sømmet.
Tog først en testbit og skød op, det krævede en del kraft at få den ned med et brækjern.
Det gælder bare om at have styr på, hvor elkablerne går, regelsøgeren markerede typisk +/- 5cm men heldigvis var det ikke der, jeg skulle sætte sømmet.
Ja, og ikke holde tommelen for tæt på spidspunktet. Fik en tanke da jeg ved et uheld skød direkte i en skrue der holdt lægterne. Sømmet blev som en banan og trængte ud lige ved siden af spidspunktet, omtrent der hvor jeg plejer at have tommelen når jeg trykker op tagpladerne. Ren held at det ikke gik galt...
Klik her for at svare