Er der nogen, der kan/vil tage et gæt på, hvilke materialer jeg har fundet under min gamle dørkarm?!
Træ kan jeg se nogle steder, men hvad mere?
Jeg synes, det ligner en slags grovere pap og sømmet papirstrimmel på det første billede.
I hvilket formål?
Den anden overvejer jeg, om kan være en form for blød træfiberskive. Tretex?
Pladen er ret tyk, sikkert en 4 cm eller noget lignende. Måske endnu tykkere.
Er der risiko for asbest i noget af disse materialer, eller er det bare at fortsætte med at rive ned og sprede støv?
Lige nu ser det ud som på billederne. Rundt om hele døråbningen, på begge sider. Kan jeg have det sådan i nogle uger, eller bør nye dørkarme på hurtigst muligt, for at man ikke bør indånde mere støv fra dette?
Hvad tænker I om det første billede?
Noget grovere pap med sømmede papirstrimler.
Hvad er det, og hvorfor sidder det der?
Rent papir eller risiko for asbest?
Bør man fuge rundt om døren, før karmen sættes på?
Tilsyneladende ret smalle sprækker, så jeg tror håndværkeren har tænkt sig at springe fugningen over.
Svært at få ind glasuld eller hvad han nu havde tænkt sig at fuge med.
Er det en ok beslutning at springe fugningen over?
Du synes ikke, det er gået til overdrift med din bekymring for asbest?
Bare en tanke, da du har startet 59 forum-tråde, hvor du spørger om der er asbest i forskellige ting i dit hjem. Hvis du er så sygeligt bange for asbest, er det måske bedre at købe et nybygget hus, hvor der garanteret ikke er asbest.
Det er ret trættende at se alle trådene, der handler om asbest.
Du synes ikke, at det er gået for vidt med din bekymring for asbest?
Bare en tanke, da du har startet 59 forum-tråde, hvor du spørger, om der er asbest i forskellige ting i dit hjem. Hvis du er så sygeligt bange for asbest, er det måske bedre at købe et nybygget hus, hvor der garanteret ikke er asbest.
Det er ret trættende at se alle tråde, der handler om asbest.
Jeg synes nok, at det er mere trættende med en, der har brugt tid på at tælle antallet af tråde, der er startet af Stina71 om emnet. Men heldigvis kan jeg, hvis det bliver for meget, springe over den type indlæg og komme videre i mit liv.
Tak til jer, der giver mig informative og konstruktive svar!
Jeg vil ikke besvære nogen med mine spørgsmål og havde faktisk troet, at hvis nogen ikke kan lide mine spørgsmål, kan de simpelthen lade være med at læse, gå videre og fokusere på noget andet. I stedet for at bruge energi på at stille spørgsmålstegn ved det. Jeg har ret til at stille de spørgsmål, jeg tænker på, præcis som alle andre. Derimod er der ingen, der behøver at kommentere på opslaget, hvis de ikke vil.
Fortsæt med at spørge, når du føler, at det er nødvendigt.
På A svarer jeg iaf tretex, og på B almindelig pap som fx blev brugt, for at savsmuldet i væggen ikke skulle falde gennem sprækkerne i råsponten. Begge helt ufarlige.