6,921 læst ·
4 svar
7k læst
4 svar
Materiale til indbygning af stammer & rør i kælder?
Hejhej
Det overvejes at bygge et lille badeværelse i kælderen, hvor der i dag passerer en afløbsstamme fra overetagen i det ene hjørne samt kollektor-slangerne til jordvarmen i den anden ende af rummet.
Hvad skal man bruge for materiale til at indbygge disse rør? Jeg vil ikke bruge gips, da det skal bygges i tilslutning til kælderydervægge (fugt).
Jeg har kigget på sådan noget Minerit, men af en eller anden grund står der, at disse ikke er velegnede til at blive beklædt med fliser.
Hvad bruger man for materiale, når man f.eks. indbygger badekar og sådan noget? Kunne det være noget for mig?
Det overvejes at bygge et lille badeværelse i kælderen, hvor der i dag passerer en afløbsstamme fra overetagen i det ene hjørne samt kollektor-slangerne til jordvarmen i den anden ende af rummet.
Hvad skal man bruge for materiale til at indbygge disse rør? Jeg vil ikke bruge gips, da det skal bygges i tilslutning til kælderydervægge (fugt).
Jeg har kigget på sådan noget Minerit, men af en eller anden grund står der, at disse ikke er velegnede til at blive beklædt med fliser.
Hvad bruger man for materiale, når man f.eks. indbygger badekar og sådan noget? Kunne det være noget for mig?
Brug en anden fibercementplade, for eksempel masterboard. At minerit ikke godkender flisesætning på deres almindelige plader skyldes, at de har en særlig plade til flisesætning, minerit VT. Den er meget dyrere, og naturligvis havde det fungeret med deres almindelige plade også. Rent bondefangeri.Lilienberg sagde:Hejhej
Det planlægges at bygge et lille badeværelse i kælderen, hvor der i dag passerer en afløbsstamme fra overetagen i det ene hjørne samt kollektorserne til jordvarmen i den anden ende af rummet.
Hvad skal man bruge for materiale for at bygge ind disse rør. Jeg vil ikke bruge gips, da det vil blive bygget i forbindelse med kælderydervægge (fugt).
Jeg har kigget på noget Minerit, men af en eller anden grund står der, at disse ikke er egnede til at beklædes med fliser.
Hvad bruger man for materiale, når man f.eks. bygger ind badekar og sådan noget? Kunne det være noget for mig?
Den anden plade, du taler om, er Luxpladen, eller tilsvarende. Fungerer ganske udmærket til det, du skal lave, og så slipper du også for at bruge regler, hvis du bruger deres plade på 50 mm, den kan du blot lime op. Også meget dyr.
Åh hurtigt svar. Takker.
Hvem sælger de her forskellige plader. Har ikke set nogle i de almindelige lavprishandlere - typ Bauhas, Silvan og Byggmax.
Hvem sælger de her forskellige plader. Har ikke set nogle i de almindelige lavprishandlere - typ Bauhas, Silvan og Byggmax.
Lux har t.o.m specielle "rørbeklædninger"
LUX ELEMENTS®- TEC - Universelt anvendelige beklædningselementer
LUX ELEMENTS®- TEC - Universelt anvendelige beklædningselementer
Klik her for at svare