Har planer om at bygge en bro på vores grund nu til foråret, men jeg har brug for kommentarer fra andre, der har bygget for at undgå at lave de samme fejl (hvis der er nogen
. Modtager gerne tips om materialer og konstruktion!
Eftersom søen falder relativt stejlt efter stranden, komplicerer det byggeriet lidt...
Måske skal jeg satse på en "flydebrygge"?
Eftersom søen falder relativt stejlt efter stranden, komplicerer det byggeriet lidt...
Måske skal jeg satse på en "flydebrygge"?
Brug A imprægneret træ hvis du ikke bor på vestkysten selvfølgelig, altså ikke samme slags træ som du bygger terrasser mv. af. Skru med "terrasseskruer" og ikke søm! Søm æder sig ud. Stor eller lille sø? Altså "høj" fart på vinden og dermed isen (Norrbotten eller Skåne)? Behov for at komme langt ud i vandet? Dybde? Bund? Hvor stor skal selve brodelen være? Hvor lang skal landgangen være?
carra ;D
carra ;D
Se her
www.svenskaflytblock.se
for idéer og pris sammenligning mellem eget byggeri og købt.
Har du en reguleret sø, der kræver optagning af broerne om vinteren?
www.svenskaflytblock.se
for idéer og pris sammenligning mellem eget byggeri og købt.
Har du en reguleret sø, der kræver optagning af broerne om vinteren?
Jeg byggede først en flydebro, men blev træt af, at den var så ustabil. Den var 4x4 m og lå på 8 blå plasttønder. Måske er flydeblokke bedre. I år skar jeg tønderne af og stillede den på fire grove cementrør (ca. 60 cm i diameter).
Vi får se, om den står tilbage til foråret, eller om isen har væltet rørene. Der er utrolige kræfter i isen.
Vi får se, om den står tilbage til foråret, eller om isen har væltet rørene. Der er utrolige kræfter i isen.
Klik her for at svare