På min overetage tænkte jeg installere vandbåren gulvvarme. Det bliver enten Uponor eller LK systems. Jeg havde tænkt mig at lægge tregulv og varmeplader, som jeg lægger slangerne i. Derefter tænkte jeg have laminatgulv. Nogle overvejelser:

1. Skal jeg have en dampspærre i gulvet? Håber og antager nej, da det er gulvet på overetagen.

2. Kan jeg lægge laminatgulvet direkte på tregulvet og gulvslangerne?

3. Hvis nej til ovenstående spørgsmål. Hvad anbefaler I, at jeg vælger som underlag under laminatgulvet? Ønsker at det bygger så lidt som muligt. Spånplade? Gulvgips?

Årsagen til at jeg vælger tregulv i stedet for sporede spånplader er, at de sporede spånplader ville koste lige så meget som hele den øvrige gulvvarme.

Senest redigeret:
D09
Anna1984 sagde:
På min overetage tænkte jeg lægge vandbåren gulvvarme. Det bliver enten Uponor eller LK systems. Jeg tænkte lægge lægter og varmeplader, som jeg lægger slangerne i. Derefter tænkte jeg at have laminatgulv. Nogle overvejelser:

1. Skal jeg have en dampspærre i gulvet? Håber og antager nej, da det er gulvet på overetagen.

2. Kan jeg lægge laminatgulvet direkte på lægterne og gulvslangerne?

3. Hvis nej til ovenstående spørgsmål. Hvad anbefaler I, at jeg vælger som underlag under laminatgulvet? Ønsker, at det bygger så lidt som muligt. Spånplade? Gulvgips?

Årsagen til at jeg lægger lægter i stedet for sporede spånplader er, at de sporede spånplader ville koste lige så meget som hele resten af gulvvarmen.
Jeg havde ud fra dine forudsætninger lagt mindst et lag gulvgips, derefter underlagspapir samt så tyndt laminat som muligt.

Havde ikke lagt dampspærre.

Er ingen ekspert bare så du ved det 😄

Selv hjemme lagde jeg først 1 lag gulvspån, derefter delte jeg gulvspånplader som lag 2 og lagde slange imellem med plade, derefter gulvgips, papir og tyndt laminatgulv.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.