Hej, har taget gamle masonitskiver ned inde mod en ydervæg for at trække lidt el om, de gamle gik ned et par centimeter i bjælkelaget og osb/gips kom lidt over på grund af lofthøjden. Der var en del huller i dampspærren rundt om gamle vp rør og lignende og det lugter lidt af ”gammel isolering” omkring gulvet, er der noget godt man kan tætne med for at forhindre, at duften kommer ind i rummet? Fuge skum? Revne på 10-15mm.
Senest redigeret:
Rækker det ikke med en gulvlist dér?
Medlem
· Blekinge
· 12 224 indlæg
Nej, jeg tror ikke, at en gulvlist er nok. Jeg har forseglet lignende sprækker med akrylfuge, heldigvis havde jeg en elektrisk fugepistol. Resultatet blev meget godt, ingen kuldetræk eller lugt gennem sprækken.
Fugeskum er ingen komplikationer for at få det der "vindtæt", hvis det er det du er ude efter.A ah2 sagde:
Ville selv anbefale "illbruck fm310".
Det er en lavt ekspanderende skum, der har bedre bevægelsesegenskaber end traditionelt byggeskum.
Klik her for at svare
