Hej, har taget gamle masonitskiver ned inde mod en ydervæg for at trække lidt el om, de gamle gik ned et par centimeter i bjælkelaget og osb/gips kom lidt over på grund af lofthøjden. Der var en del huller i dampspærren rundt om gamle vp rør og lignende og det lugter lidt af ”gammel isolering” omkring gulvet, er der noget godt man kan tætne med for at forhindre, at duften kommer ind i rummet? Fuge skum? Revne på 10-15mm.
 
  • Gulv med en 10-15 mm revne mellem trægulv og gipsvæg, mulig brug af fugeskum for at forhindre lugtgennemtrængning i rummet.
Senest redigeret:
Rækker det ikke med en gulvlist dér?
 
Nej, jeg tror ikke, at en gulvlist er nok. Jeg har forseglet lignende sprækker med akrylfuge, heldigvis havde jeg en elektrisk fugepistol. Resultatet blev meget godt, ingen kuldetræk eller lugt gennem sprækken.
 
Bliver meget fugemasse, tænkte at fuge skum skulle fylde bedre. Men er uerfaren med hvordan fuge skum opfører sig.
 
A ah2 sagde:
Bliver meget fuge, tænkte at fugeskum ville fylde bedre. Men er uerfaren med hvordan fugeskum opfører sig.
Fugeskum er ingen komplikationer for at få det der "vindtæt", hvis det er det du er ude efter.
Ville selv anbefale "illbruck fm310".
Det er en lavt ekspanderende skum, der har bedre bevægelsesegenskaber end traditionelt byggeskum.
 
Hvis du ikke er vant til det, ville jeg fraråde brugen af fugeskum. Det vil svulme op og er håbløst svært at få fjernet fra dine færdige overflader.
Som nogen skrev, så er blød fugemasse det bedste.
 
  • Synes
Thomas_Blekinge og 1 anden
  • Laddar…
Matar på med mjukfog da 👍
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.