Hej, tænkte bruge markisolering i en indervæg i stedet for almindelig, da det er for at lydisolere og dæmpe til hjemmebio. Dette fordi markisolering vejer mere = bedre lyddæmpning.

Men kan kun finde 50mm, findes der ind 45?

Det er til en indervæg med 45 reglar
Bygge af en indvendig væg med trækonstruktion og værktøj, materialer ligger spredt på gulvet i et rum under renovering.

Sala på reglarne med forslagsvis 7 mm krydsfiner.

Havde det været mig så købte jeg 70mm reglar og savede dem til 50mm.

Protte

Så bliver der problemer med karmen da den er 93mm hvilket 11 mm obs + 13mm gips plus 45mm regel bliver. Fra begyndelsen tænkte vi køre med to fritstående 45 reglar med 10mm luftspalte for endnu bedre lydisolering men det gjorde vi ikke af samme grund.

Men fortsæt med salning på karmen også. Man kan sætte klackfoder på den ene side så ses det mindre.

Protte

Det ødelægger lidt følelsen på profilerne, vil jeg sige, det er ikke et moderne dørblad eller karm.
Så det er ikke muligt at få fat på 45mm markisolering?

edit: det skulle være, hvis man fræste eget karmvirke med den rigtige dybde, men selv jeg synes, det begynder at blive for meget arbejde :D

Hvis du næsten er klar til at fræse egen karm, save lidt væk på indersiden, så du får en skarp kant, lim salningen på med lidt overmål, høvl overskuddet væk. Må være lettere end at lave en ny karm, ser lige så godt ud.

Ellers tror jeg, det er lidt overdrevet med den tungere markplade, da du har 4 lag plade i væggen.
Tag almindelig isolering og sats mere på en god dør.
Det er jo ikke et lydstudie, men en hjemmebiograf.

Protte

Det er jo ikke for akustikken, men for at lillgrabben skal kunne sove mens vi ser film :D
Men nej, jeg tror jeg skider i det, har mange andre momenter som er tidskrævende som det er :D

edit: Dørbladet er jo alligevel det svage led i det hele

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.