Hej,
Har ledt, men kan ikke finde noget svar på netop dette spørgsmål. Skal sætte nyt loft på verandaen i weekenden og har købt not-og-fer-brædder (Bastupanel), som skal sømmes op. Grundmalet og et første lag dækmaling på bagsiden, inden det skal op. Spørgsmålet er nu, om jeg kan bruge min dykkerpistol med elforsinkede dykkere og derefter påføre et lag dækmaling til (hvid facademaling), eller vil det ruste igennem på sigt? Rustfrie dykkere til pistolen koster en bondegård og er svære at få fat i. At sømme i hånden føles hårdt, når der er ret mange m2, der skal op. Hvad siger I?

Det går godt! Du har held for indtil videre regner det oppefra og ned!

ClasseClas
Jeg ville aldrig bruge andet end varmgalvaniserede søm (eller rustfrit) udendørs. Selv indendørs er det varmgalvaniseret der gælder, selvom det er meget skruet i dag.

ClasseClas
ClasseClas ClasseClas sagde:
Jeg ville aldrig bruge andet end varmgalvaniseret søm (eller rustfrit) udendørs. Selv indendørs er det varmgalvaniseret, der gælder, selvom der skrues meget i dag.
Underligt. Måske har det endnu ikke nået Beijer? For hele NKT's sortiment er indendørsskruer elforzinket.

I et helt vejrbeskyttet rum uden direkte vandpåvirkning kan du med god samvittighed bruge elforzinkede dykkerter, som du derefter maler over.

/Snickaren

ClasseClas
Indendørs fungerer elforzinket normalt. Det er når rum bliver koldstillet, typisk på landet, sauna osv., at elforzinket ikke passer. Synes jeg.

Tak for svaret! Det bliver til at bruge dyckert og male over. Skulle det alligevel bløde igennem efter X antal år, må jeg tage det problem til den tid:)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.