Jeg har snedkereret en kiosk af ubehandlet resttræ. Tanken var at se, hvor langt det rakte. Stammen er af 6-7 cm tykke fyrretræsregler, skruet sammen med vinkeljern, og fer og not træ på ydersiden. Tanken er, at den skal stilles udenfor på pæle eller grus til foråret. Den står på terrassen nu, da garagen var lidt for fyldt.

Dog usikker på, hvordan man maler den, så den ikke rådner efter et år.

Er inspireret af denne her bl.a:
http://studioelwa.se/bygg-en-kiosk-till-barnen-av-spillvirke/

Så i øjeblikket er den åben på bagsiden og forsiden.

Skal man skrue væggene af og male reglerne og indersiden af væggene som beskyttelse? Eller er det bedre at montere en skodde og bagside, der kan åbnes?

Når man sætter paneler op på et hus, maler man jo sjældent indersiden af træet, da det sjældent bliver udsat.
 
K kattparet sagde:
Har snedkereret en kiosk af ubehandlet resttræ. Tanken var at se, hvor langt det rakte. Stammen er af 6-7 cm tykke fyrretræsregler sammenskruet med vinkeljern, og spontat træ på ydersiden. Tanken er, at den skal stilles udendørs på sokler eller grus til foråret. Står på altan pt. da garagen var lidt for rodet.

Dog usikker på, hvordan man gør med malingen, så den ikke rådner efter et år.

Er inspireret af denne blandt andet:
[link]

Så i dags dato er det åbent og på bagsiden og forsiden.

Skal man skrue væggene af og male reglerne og indersiden af væggene som beskyttelse? Eller er det bedre at montere en skodde og bagside, der kan åbnes?

Sætter man panel op på et hus maler man jo sjældent indersiden af træet, hvad jeg kan tro, da det sjældent eksponeres.
Jeg byggede lignende i resttræ. Lidt blandet ubehandlet og imprægneret med tag i krydsfiner som jeg malede. Det holdt godt et par år og så var det ikke sjovt at lege kiosk længere, så rev vi den. Delvis børnearbejde at både bygge og rive (y):cool::D
 
Tillykke - du er færdig.

Din legeskiosk vil holde længe nok til, at både børnene, der er små nu, og deres kommende småsøskende vil nå at blive trætte af den, længe inden den begynder at rådne. Ingen isolering og åben både foran og bagpå. Den når at tørre helt mellem regnbygerne, og der er intet at bekymre sig for. Medmindre den står direkte på jorden, selvfølgelig, men så hjælper det ikke kun at male den.

Hvis du vil male den for udseendets skyld, synes jeg, du skal lasere den, så den fortsat er godt ventileret og kan tørre op mellem de våde perioder.
 
  • Synes
Pin og 1 anden
  • Laddar…
Glemte at man jo kan uploade billede.
 
  • En lille træbygning med trætag og åbning foran, står på plastikbeskyttelse i garage eller værksted.
  • Synes
Pin
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.