Hej,
Jeg kunne godt tænke mig at male loftet oppe på loftsrummet hvidt, dels for at friske lidt op og for at få lidt lys i mørket.
Hvilken type maling fungerer til formålet?
Går det fint med almindelig hvid loftmaling, eller skal det være en speciel slags?
Eller betragtes loftet som et udendørs rum, altså bruge udendørsmaling i stedet?
Jeg husker, at jeg så et byggeprogram på TV for et stykke tid siden, hvor de havde gjort dette, så jeg antager, at det ikke er "forkert" at gøre sådan.
Jeg kunne godt tænke mig at male loftet oppe på loftsrummet hvidt, dels for at friske lidt op og for at få lidt lys i mørket.
Hvilken type maling fungerer til formålet?
Går det fint med almindelig hvid loftmaling, eller skal det være en speciel slags?
Eller betragtes loftet som et udendørs rum, altså bruge udendørsmaling i stedet?
Jeg husker, at jeg så et byggeprogram på TV for et stykke tid siden, hvor de havde gjort dette, så jeg antager, at det ikke er "forkert" at gøre sådan.
Skulle nok spænde med en eller anden farve først, så det ikke bliver en masse gule pletter, afhænger selvfølgelig af hvor omhyggelig du er. Så bruger du almindelig indendørs loftmaling. Ellers kan du bruge oliemaling to gange.
Er det kallvinden? Dvs du vil male undersiden af råsponten og der ligger tagpap på oversiden af råspont.
Ja så skal du nok være forsigtig med "tætte" farver, dvs latex, akrylat. Så ikke fugt bliver indespærret mellem tagpap og farven.
Bare en tanke, ikke noget jeg egentlig ved noget om.
Ja så skal du nok være forsigtig med "tætte" farver, dvs latex, akrylat. Så ikke fugt bliver indespærret mellem tagpap og farven.
Bare en tanke, ikke noget jeg egentlig ved noget om.
Helt korrekt, ændrer mig helt og holdent. Du bør ikke indelukke farven. Min fejlMikael_L sagde:
Almindelig fortyndet grundmaling. Med laknafta. mvh Johan
Klik her for at svare