Hej.
Tanken er, at jeg skal frisk op loftet inde i soveværelset.
Men kan jeg slibe med almindeligt sandpapir på materialet, eller hvordan ville I have gjort? Soveværelse med skråt træloft og seng, der er redt med puder og lagner. Spørgsmål om at slibe loftet for renoveringsarbejde. Skråtaget i et soveværelse med synlige træbjælker, sort møbel med vandflaske og værktøj, samt en luftkøler. Soveværelse med skrå loft, dobbeltseng og træramme omkring vindue. Maleri og lanterne på hylde. Diskuterer opfriskning af loftet. Loftsoveværelse med skråtag og synlige træbjælker, hvidt panelloft, vindue med udsigt til trækroner, seng og skrivebord med lampe. Loft med synlige træbjælker, hvidmalede vægge og skrivebord under skråvæg i soveværelse. Seng i forgrunden.

Hvad er det for plader? Sandsynligvis er det bare at vaske dem af, spartle lidt hvis det er ujævnt et sted, slibe hvor du har spartlet ("almindeligt" sandpapir er fint) og så male. Hvis du skal male eller opfriske (olie, lak, bejdse f.eks.) træbjælkerne kan du vaske og evt. slibe lidt på dem også.

Sejt loft.

Jeg tror det er typ masonit plader.
Ret dårlig stand måske ikke synlig på billederne.
Men hvis jeg har spartlet og sliber lidt forsigtigt, tror du, det burde gå?
/Hanna

H Hanna Bengtsson sagde:
Jeg tror det er typisk masonitplader.
Ret dårlig stand, måske ikke synligt på billederne.
Men hvis jeg spartler og sliber lidt forsigtigt, tror du så, det burde gå?
/Hanna
Er der huller i masoniten, eller hvordan mener du med dårlig stand? Hvis det er masonit, kan du spartle og slibe, det bliver godt. Tør af med en form for malervask og mal. Mal det, du har spartlet først, derefter to lag maling på alt. Det plejer at være nok med to lag, hvis man har grundet spartlede overflader først. Men i værste fald må du male en tredje gang.

Nu antager jeg, at du maler med vægmaling. Maler du med linoliemaling, er det ikke sikkert, at det er tilstrækkeligt med to lag.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.