Jeg ville være taknemmelig for hjælp til at tolke, hvad jeg antager er målangivelser i en tegning. Jeg har cirklet nogle eksempler i det vedhæftede billede. Ikke overraskende er jeg nybegynder, når det kommer til dette, og jeg kan ikke rigtig få det til at passe selv, så det er lige så godt, at jeg stiller spørgsmålet!

Tak på forhånd!

Plantegning med indrammede tal, angivelse af mål på vægstrukturer.

Billedet forestiller en gavl med to vinduer. Sandsynligvis er det en slags byggesæt, hvor delene enten kommer helt færdigskårne og er mærket med tilsvarende tal, eller også får man en pakke træ og en skæreliste og skal skære delene selv til i listen angivet mål.

Tak for svaret, det lyder rimeligt. Tegningen kommer fra Svenskt Trä og vedrører den såkaldte Enkelstugan. Jeg har kigget rundt lidt på deres hjemmeside og fandt en kapliste, referencenumrene syntes dog ikke at stemme, men den tegning jeg har kan være lidt ældre dog.

I og for sig så jeg nu, at f.eks. tallet 40 ikke burde repræsentere samme længder, og dertil findes vel ingen grund til, hvorfor f.eks. 35 og 43 skal have forskellige skærelængder, da de kun er spejlvendte..? Ja, oplys mig, hvis nogen ved bedre.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.