Hej,
Vi planlægger en attefalltilbygning og det skal inkludere en konstruktions tegning.
Jeg sad i nogle linux-programmer som librecad og freecad og lavede en første skitse. Men det endte med, at jeg måtte eksportere til jpg-format og justere nogle linjer i Paint i Windows.

Tænkte bare at høre om I ser noget I reagerer på i dette udkast.
Bunden er en betonplade, 100 mm.
Så muret Leca i 750 mm.
Træværket bliver 45 * 175 i konstruktionen.
I gulvet 45 * 225.
Skalaen synes jeg ikke blev helt ok, hvilket kan skyldes min uvidenhed om linux-programmerne jeg nævnte.

Ja ser I noget som foranleder at det slet ikke er godt nok må I gerne kommentere.

Mvh
Fredrik

Tegning af en attefallstillbygning med mål og konstruktion i træ og beton. Vægge i Leca, dimensioner og skala angivet på tegningen.

Jeg gætter på, at det skal være en sektion? Tegningen er ikke "fagmandmæssig". Alle indgående dele skal oplyses, dvs. dimension på træ, isolering, tætningslag, taghældning, fastgørelser mm.

Jeg vil ikke være uforskammet, men jeg får det ikke helt til at hænge sammen. Et alternativ til program er Sketchup, som findes på web. Og du kan tegne i hånden. Men kommunen vil have, at det skal være "fagmandmæssigt".

• Synes
fredand44
  • Laddar…
P
F fredand44 sagde:
Hej,
Vi planerar en attefallstillbyggnad och det skal inkluderes en konstruktionsritning.
Jeg sad i nogle linux-programmer som librecad og freecad og lavede en første skitse. Men det endte med, at jeg måtte eksportere til jpg-format og justere nogle linjer i Paint i Windows.

Tænkte bare høre, om I ser noget, I reagerer på i dette udkast.
Bunden er en betonplade, 100 mm.
Så muret Leca i 750 mm.
Tømmeret bliver 45 * 175 i konstruktionen.
I gulvet 45 * 225.
Skalaen synes jeg ikke blev helt ok, hvilket kan skyldes min uvidenhed om linux-programmerne, jeg nævnte.

Ja, ser I noget, som tyder på, at det simpelthen ikke er godt nok, må I gerne kommentere.

Mvh
Fredrik

[billede]
Her har du lidt K-tegninger på en trævæg på betonplade, som du kan tage inspiration fra..

• Bygningstegning af en trævæg på betongulv, viser detaljer som tagstoler, lægter, og isolering. Tekniske specifikationer og komponenter er angivet.
  • Konstruktionsdiagram af trævæg på betongplade med detaljer om materialer som skum, plastfolie, og træpanel for isolering og konstruktion.
  • Byggetegning af trævæg på betongplade med detaljer om armering, dræning og isolering, inklusive hældning væk fra bygningen.
  • Synes
Posselosse og 2 andre
  • Laddar…
Tusind tak for svarene. På en eller anden måde havde jeg overset jeres svar. Men jeres svar var meget gode!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.