Hej
Skal bygge et hus med Trivselhus, vi vil ha en åben løsning mellem Køkkenet og stuen (afstanden mellem bærende indervæg og bærende ydervæg bliver cirka 7 meter, er denne afstand ok, hvis man har en stålbjælke? huset er 14 x 8 meter? (se min meget fine vedhæftede skitse
)
Anders
Skal bygge et hus med Trivselhus, vi vil ha en åben løsning mellem Køkkenet og stuen (afstanden mellem bærende indervæg og bærende ydervæg bliver cirka 7 meter, er denne afstand ok, hvis man har en stålbjælke? huset er 14 x 8 meter? (se min meget fine vedhæftede skitse
Anders
7 meters spænd fungerer godt med stålbjælke. Dog skal du lave en beregning på, hvilken dimension bjælken skal have. Et alternativ kan være limtræ, men det bliver tykkere (bygger mere i højden). Limtræ er meget lettere at arbejde med end stål. Du skal måske også forstærke pladen under midtunderlaget for stålbjælken.
Jeg har ingen anelse om, hvad trivselhus vil synes. At bygge en bærende bjælke i stedet for bærende vægge bryder ikke med nogen forskrifter (tjek bygningsreglerne i Norge først). De kan sikkert tage godt betalt for at afvige fra deres standardløsninger, men jeg gætter på, at de ikke vil nægte at bygge det.
Klik her for at svare