Husbyggeren efterlod en bunke plinte på min grund. Disse vil jeg udnytte til at bygge en terrasse. Problemet er, at de mangler stolpesko, i stedet har de kun en enkelt stang kørt ind i toppen. Kan man stadig bruge dem til terrassebyggeri, eller er de ubrugelige?
 
  • Betonplinte med enkelt ståljern i toppen, stablet på hinanden. Skal bruges til at bygge en terrasse, men mangler fundamentbeslag.
Det går så klart.
Men det ser ud som store pjäser? Hvor stor altan skal du bygge? :)
 
Den skulle være ca 3x5 m havde jeg tænkt. En plint er 1.1 m høj, så man graver vel dem ned til passende højde tænker jeg. Jeg har set Byggmax video om terrassebygning, hvor de skruer lodrette grovere brædder fast på stolpeskoene. Men hvordan fastgør man træet til disse, borer et hul og passer ind i stangen måske?
 
alebo611 alebo611 sagde:
Den skulle være ca 3x5 m havde jeg tænkt. En plint er 1.1 m høj, så man graver vel ned dem til passende højde tænker jeg. Jeg har set på Byggmax video om terrassebygning, hvor de skruer fast lodrette tykkere brædder på stolpeskoene. Men hvordan fastgør man træet ved disse, borer et hul og passer ind i stangen måske?
Ja hvis du skal have stolpesko så kan du bore et hul og trykke en ned, måske fylde med lidt beton så den sidder fast.
 
Det jeg mener er, kan man klare sig med bare sådan som plintarna ser ud nu, eller er stolpskor en nødvendighed?
 
Ser jo ud som solide stykker. Bør nok fungere at kappe armeringsjernene og bruge plintarna som opbevaring.
 
O olofh sagde:
Ser jo ud som solide pjäser. Burde vel fungere at kappe armeringsjernene og bruge plintene som oplag
"Oplag", betyder det at blot lægge træet ovenpå uden at fastgøre på nogen speciel måde?
 
alebo611 alebo611 sagde:
"Upplag", betyder det att endast lägga træ ovenpå uden at fastgøre på nogen speciel måde?
jeg tænker, at det ville være muligt. Selvfølgelig med papir imellem. Men hvordan skal terrassen ellers bygges, spændvidde. Højde over jord?
 
O olofh sagde:
jeg tænker, at det ville være muligt. Så klart med pap mellem. Men hvordan skal terrassen i øvrigt bygges, spændvidde. Højde over jord?
Ca 1 m over jord, med delvist støtte af en klippe. 3x5 m stor.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.