Jeg skal udskifte indendørstaket i kælderen på vores gullringshus fra 1968. Da jeg fjernede det nedhængte loft, fandt jeg disse huller i indendørstaket. Der er også en slags misfarvning omkring dem. Kan det have været en tidligere fugtskade eller lignende, der er blevet luftet ud? Hvilken funktion kan hullerne ellers have haft? Vi er de anden ejere og købte huset for snart 3 år siden. Så jeg havde indtrykket, at det nedhængte loft havde siddet der i næsten 50 år. Vedhæfter billede af, hvordan det nedhængte loft så ud også.
Nej, ingen rør. Bare isolering bagved. Så spørgsmålet er, hvor meget funktion det har udfyldt? Åh den anden side 9 huller.
Men hvis jeg fjerner hele indendørstaket og lægger glespanel og nyt indendørstag, bør det vel ventilere omtrent lige så meget?
Forhåbentlig er det allerede luftet ud og tørt. Hvad er det, der er på overetagen? Er der balkon eller dør lige ovenover, eller en anden åbning i ydervæggen?
Det føles tørt og lugter ikke af noget, så det tror jeg også. Ovenover er der et soveværelse med både vindue og terrassedør ud. Vinduet ligger lige ovenover, og døren er 1m til højre set indefra.
Så TROR jeg, at det er fugt, der er kommet ind på grund af det. Har oplevet det samme, dog var det mellem etageplanerne, og vi tørrede det ud uden at lave huller (rev alt ned).
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.