Saraaviktoria Saraaviktoria sagde:
Okay interessant at høre flere løsninger!! Har du et billede?
Men så sad jeres ventilation ikke i vejen for "skorstenen" men bare tæt på? Vores ventilation sidder så vi behøver have en kortere "skorsten" og præcis som Joel har skrevet, har vi undret os over, hvor pænt det bliver!
Desværre ingen billeder da vi er flyttet, men det er ret lig dit første billede, men intet højskab til højre og der er lidt bedre afstand mellem "skorstenen" og ventilationen (som jeg flyttede, da den ellers ville være kommet halvt bag skorstenen), tror vi havde ca. 20 cm.

Som jeg nævnte, fik vi dårlig effekt af recirkulerende emhætte, da højskabet ved siden af ledte luften ned, så den fossede over komfuret og blæste damp og os ud i lejligheden. Så at have emhættens udblæsning på siden samtidig som der findes et højskab, er en dårlig idé.

Hvis man undgår at gøre det besværligt med, hvad der gjaldt, da boligen blev bygget, renoveret, eller hvad andelsboligforeningen kræver, skal der være udsugning i nærheden af en kulfilterventilator. Princippet er, at man skal evakuere en del af den luft, der cirkuleres og renses af kulfilterventilatoren.
Så længe man kan sikre funktionen, kan man skjule ventilationsarmaturet.
Det trådskaberen har bygget, er et typeksempel på, hvordan man kunne gøre.

J joel_h sagde:
Hej Sara, lite dålig belysning på kvällen men så här ser det ut
Hej,

Er det en bejublad 40331908 emhætte du har?

Vi skal installere sådan en men jeg kan ikke finde nogen beskrivelse på, hvor man kan have stikkontakten, hvis man bruger kulfilter som du også ser ud til at gøre?

Har du mulighed for at vise, hvor stikkontakten sidder på din?

Tak!

En fuldløsning som man sikkert kunne gøre pænere. Se billede

Ja præcis en bejublad ventilator.

A Albin_H sagde:
Hej,

Er det en bejublad 40331908 køkkenventilator du har?

Vi skal installere en sådan, men jeg kan ikke finde nogen beskrivelse af, hvor man kan have eludtaget, hvis man bruger kulfilter, som du også ser ud til at gøre?

Har du mulighed for at vise, hvor eludtaget sidder på din?

Tak!

• Billede af en fläkt installeret inde i et skab med synlige ledninger og et modelnummer BEJUBLAD 403.319.08.
Senest redigeret:
  • Synes
Albin_H
  • Laddar…
J joelh80 sagde:
En nødløsning som man sikkert kunne gøre pænere. Se billede

Ja præcis en hyldet ventilator.

Jeg kan ikke finde billedet, har du uploadet det?

Nyt forsøg se forrige indlæg

• Synes
Albin_H
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.