Hej alle sammen!

Jeg overvejer at støbe en hvid/lysere betonbænkskive og vil bruge Webers exm 702 samt titandioxidpigment for at farve den. Så vidt jeg forstår, skal man bruge 2-6 % pigment af cementvægten i mørtlen, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvor mange kg cement der er i mørtlen. Er der nogen, der ved det?

Har du tjekket både på sækken og hjemmesiden?

Ja begge to og enten er jeg helt blind eller også står det ikke, læst det hvor mange gange som helst nu.

Her har I linket til betongen hvis I skulle kunne finde det:

http://www.weber.se/betong-cement-vagglagning/produkter-och-system/expanderbetongelementfog/weber-exm-702.html

Senest redigeret:
K
Senest redigeret:
  • Synes
Mackeri
  • Laddar…
Ja, jeg har fået støbt nogle testprøver med forskellige % satser nu men blev ikke tilfreds med nogle af dem faktisk, fik dem ikke tilstrækkeligt lyse.

Har set, at Weber har en hvidbeton og er kommet frem til, at jeg vil teste med sådan i stedet, men har haft lidt problemer med at finde en byggehandel, der har den på lager. Så må vel se, om nogen kunne bestille et par sække hjem, som du skriver, tak for svaret, selvom det blev lidt sent :)

K
Tricket med at få en lys betong er, at jo mindre cement i betongen jo lysere bliver den. En almindelig finbetong indeholder jo bare 5 kg, men er mere svær at arbejde med, da den ikke flyder.
Vil man have virkelig lys, så er jo en hvid optimal at starte med. Jeg har støbt med deres hvidbetong uden at pigmentere, og den bliver rigtig hvid, da ballasten er dolomitknus.
Det var ingen problemer at bestille den hjem, men der var det i hvert fald minimum 10 sække, eftersom de producerer den på bestilling. Min handler ville ikke have sække liggende, da de ikke vidste, om de kunne sælge dem, så det var bare at købe 10 eller ingen alls :)

hvordan blev det. nogen billede?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.