Nissens
TRJBerg TRJBerg sagde:
Uppenbart at din/kvinde/kvinder ikke har haft så dejligt at de har behøvet at skrige.
Nej, det er ikke tydeligt. Men hun har kontrol over sin adfærd, når det er nødvendigt. Det har været en fordel, når der har været andre mennesker i nærheden. Det er tydeligt, at du og TS går glip af sådanne øjeblikke. 😉

Nissens
spikplanka spikplanka sagde:
Sådan her?
Gipsskive
Gipsskive
Gullfiber
Bygplast
Luftspalte
Bygplast
Gullfiber
Gipsskive
Gipsskive

Tykkelse på materialerne?
Bygplasten kan du springe over. Så er det med reglerne han skrev en vigtig del i det.

Sådan her?
Gipsskiva
Gipsskiva
Gullfiber
Byggplast
Luftspalt
Byggplast
Gullfiber
Gipsskiva
Gipsskiva

Tykkelse på materialerne?
Ville ikke bruge 2 lag af byggplast.

Hvordan lydisolerer man et toilet? Er det nok at skifte døren?

P Peter_Ker sagde:
Hvordan lydisolerer man et toilet? Er det nok at skifte døren?
"afhænger af" men ja sandsynligvis er det nok med en tæt dør

4774
Det virker kontraintuitivt, at flere densitetsvariationer (luft-vs-mineralull osv) ville forringe dæmpningen. Den eneste ulempe burde være størrelse og materialeforbrug.

Heterogene materialer er fra erfaringerne, da jeg fik tips af akustikdoktoranden. Det bryder lydbølgerne op.

Der er masser af besværlige personer i magtposition. Og der er en del folk, der skal styre op, når nogen anden agerer uden for deres opstillede normer.
Så er det deres problem, ikke ts. Besværlige mennesker er der nok af, men hvad har de at gøre med deres sexliv.

4774 4774 sagde:
Så er det deres problem ikke ts.
Problemet opstår, når de har magt.

• Synes
Rabbithole og 1 anden
  • Laddar…
4774
Problemet opstår, når de har magt.
Hvilken domstol ville dømme et gift par for at have sex?

4774 4774 sagde:
Hvilken domstol ville dømme et gift par for at have sex?
Socialnævnene, som kan træffe beslutninger uden for domstolsvæsenet, og det handler om, at de kan agere imod mennesker, de anser for at være uden for deres egne normer. Selv om man får ret i sidste ende, kan der være mange tårer i processen.

• Synes
Intet
  • Laddar…
4774
Socialudvalgene kan tage beslutninger uden for retssystemet, og det handler om, at de kan handle mod mennesker, de anser for at være uden for deres egne normer. Selv hvis man får ret i sidste ende, kan der være mange tårer i processen.
Det er jeg enig i, men har svært ved at se, at det skulle ske af denne grund. Hvordan mener du, at forældre overhovedet skulle kunne have sex, hvis man skal gå rundt og være bange for, at socialforvaltningen skal komme og tage børnene?

4774 4774 sagde:
Det er jeg enig i, men jeg har svært ved at se, at det skulle ske af denne grund. Hvordan mener du, at forældre skulle kunne have sex overhovedet, hvis man skal gå rundt og være bange for, at socialtjenesten skal komme og tage børnene?
Problemet er vel, at de, der træffer beslutningerne, måske ikke har børn. Eller aldrig har haft sex. Og dermed mangler forståelse.

Vi af os, der er forældre, har haft sex og synes sandsynligvis om det. Vi, der har flere børn, har været nødt til at lære at kunne have sex, selv om et spædbarn sover i samme rum. Eller at sende ældre børn ud for at lege med venner og have sex midt på dagen.

• Synes
saiter og 1 anden
  • Laddar…
4774 4774 sagde:
Hvordan mener du, at forældre overhovedet kunne have sex, hvis man skal gå rundt og være bange for, at socialtjenesten kommer og tager børnene?
Ikke involvere børnene i sexlivet på nogen måde. Så kan de heller ikke komme til at røbe sig. Samt holde det offentlige udenfor alt, hvad der er privat, uden undtagelse.

H Harald Blåtumme sagde:
Findes jo også varianten med at køre væk en stund med bilen, epatraktoren, autocamperen osv, til et sted hvor ingen forstyrres. Dette er også en klassiker.

Forsøger bare at tænke lidt udenfor boksen her.

__
PS. Hvis tilsyn med børnene er vigtigt under sessionerne, skal det arrangeres uanset om TS befinder sig i et isoleret rum i boligen eller for eksempel i en autocamper uden for boligen.
Svar på P.S. - børnene sover altid fra kl. 20, men enkelte gange er de vågnet. Vi har udendørskamera, der sender notifikationer, hvis nogen går ud/åbner hoveddøren. At have det lydisoleret er ikke det samme som helt frakoblet.
H Harald Blåtumme sagde:
Men hvis ungerne skal afskærmes fra forældrenes aktiviteter, findes der to varianter.

1) skabe en "dungeon" i for eksempel kælderen, afskærmet & lydisoleret. Måske at den, der vil påkalde opmærksomhed, kan ringe på en ringeklokke? Ikke prøvet eller haft behov for den der ringeklokkevariant.

2) køre væk en smule med bilen osv. køretøj til uforstyrrede steder. Ikke prøvet eller haft behov for dette heller, men helt sikkert kan det fungere.

Hvad der fungerer afhænger af ungernes alder, om der er behov for tilsyn eller ej, når forældrene pusler med deres. Ingen mærkeligheder. Vær lidt kreativ, så løser det sig.
Ja, vi er kreative i dag, og for dem der tror andet - JA, vi kan være stille. Børnene kommer først for os, men man må også få lov at være et menneske og en individ med egne ønsker, selvom man er en forælder. Jeg udforskede bare, hvor svært det er med andre løsninger og hvilke andre løsninger der findes. Jeg bemærker, at spørgsmålet og min overvejelse har skabt en del følelser hos folk. Jeg sætter virkelig pris på alle de gode svar, jeg har fået!

• Synes
saiter og 5 andre
  • Laddar…
Hvad du bemærker, når du graver dybere i det med at arrangere fuldstændig lydisolering, er, at det ikke kun handler om at have tunge dobbelte/tredobbelte gipsplader på væggene, fornuftige afvekslinger mod stammer osv. - der er masser at læse om, hvordan man fx arrangerer et godt lydstudie, som sagt.

Det handler også om, at man skal sørge for, at alle el-dåser er tætnet, så der ikke spreder sig lyd via el-rørene (overraskende meget lyd kan videreføres via disse), derefter at det er en tung lydklassificeret dør med ordentlig tætning rundt, så der ikke er nogen sprækker. Ikke mindst er det vigtigt at arrangere lyddæmpet overluft, så man har fornuftig ventilation, det skal jo suge luft fra fx soveværelse i fornuftig takt, men lydisoleret.

Jeg har ikke haft anledning til at følge denne idé helt til dørs, men der er sikkert folk, der ønsker det, ikke kun for trådens oprindelige formål, men for at isolere fx et øvelokale eller lydstudie. Eller måske få lidt idéer til, hvordan man kan få et centralt placeret toilet til at blive nogenlunde lydisoleret :-)

• Synes
Lexii
  • Laddar…
Netop utætte vægge kan volde problemer...
Byggede en lejlighedsafskærmende væg i henhold til alle kunstens regler, altså 2 fritstående vægge med forskudte reglar, isolering, tætnede både OSB og gips.
Alligevel klagede en beboer over, at der var lydt fra naboen på samme etage, især inde på toilettet.

Overvejede længe og grundigt, før jeg kom i tanke om, at jeg havde efterladt et 20*20cm hul i væggen til en vakuumventil.
Hullet var bag en skohylde, og 2m ovenover gik ventilationen fra badeværelset. Jeg lukkede hullet og tætnede, og hørte aldrig mere om, at de var blevet forstyrret.

• Synes
paralun
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.