32,933 læst ·
136 svar
33k læst
136 svar
Lydisolere til sex
Sæt et kamera uden for forældrenes soveværelsesdør og et i børnenes soveværelse. Samt bevægelsesalarm uden for børnenes soveværelse og uden for forældrenes soveværelse. Tilslut disse til to videoskærme, der viser, hvad der sker samt to grønne/røde lamper (LED), der viser, om der er bevægelse, hvor der ikke burde være det.H Harald Blåtumme sagde:
For indbrud- og brandalarm sætter man en sirene og blinkende lampe indeni det lydisolerede rum, så man ikke går glip af evt. alarm.
På den måde finder man ud af, om børnene f.eks. ikke kan sove og går til forældrenes soveværelse.
Medlem
· Sverige
· 5 651 indlæg
Hmm... har du ikke netop defineret en potentiel løsning på et ikke-eksisterende problem?spikplanka sagde:
Sæt et kamera udenfor forældrenes soveværelsesdør og et i børnenes soveværelse. Samt bevægelsesalarmer udenfor børnenes soveværelse og udenfor forældrenes soveværelse. Tilslut disse til to videoskærme, der viser, hvad der sker, samt to grønne/røde lamper (LED), der viser, om der er bevægelse, hvor der ikke burde være det.
For indbruds- og brandalarm sætter man en sirene og blinkende lampe indeni det lydafskærmede rum, så man ikke går glip af evt. alarmer.
På denne måde finder man ud af, om børnene f.eks ikke kan sove og går til forældrenes soveværelse.
H Harald Blåtumme sagde:
1) Hvordan skal..H Harald Blåtumme sagde:
2) Løsning
3) Men Hvordan skal.. er ikke et problem.
Måske er en knap ved siden af soveværelsesdøren med dørklokke tilstrækkelig?
Medlem
· Sverige
· 5 651 indlæg
Nogle spontane tanker. Jeg har ikke testet alt det her.
Hvis det alligevel skal flyttes, så er det vel det nemmeste at gøre at kigge på plantegningen, inden I køber. Er der et passende soveværelse, som er tilstrækkeligt afsides? Helst ikke et, der ligger ovenover, hvor børnene kan forventes at befinde sig. Kan jo være godt når der er gået et par år, og de unge ikke vil forstyrres af mor og far heller.
De fleste foranstaltninger kræver plads, så hvis I er villige til at bygge om for at få den rette lydniveau, så er det nok ikke dårligt at have lidt større rum, inklusive lofthøjde. De store isoleringsproducenter har eksempler på vægkonstruktioner og hvor meget de dæmper - her er en i bunken.
Når I først har fundet et hus, kan det være værd at begynde med at - når børnene ikke er hjemme - teste, hvor meget og hvor det larmer, og overveje hvorfor. Det er jo sindssygt træls at bruge energi, tid, penge og plads på at f.eks. forbedre en væg, hvis det egentlige problem er ventilationen.
Hvis ventilation er et problem, og I er villige til at lave om, så kan et alternativ være at sætte f.eks. en mini-ftx direkte i ydervæggen, så man kan fjerne den almindelige ventilationskanal indvendigt.
Hvordan skal det se ud bagefter? Lydabsorbenter kan jo se lidt særprægede ud (specielt da det er godt, hvis de ikke er klos op ad væggen/loftet), men f.eks. tungere stoffer hængende et stykke fra væggen kan være et alternativ (kalmuk er tilsyneladende populært i denne sammenhæng).
Hvis det alligevel skal flyttes, så er det vel det nemmeste at gøre at kigge på plantegningen, inden I køber. Er der et passende soveværelse, som er tilstrækkeligt afsides? Helst ikke et, der ligger ovenover, hvor børnene kan forventes at befinde sig. Kan jo være godt når der er gået et par år, og de unge ikke vil forstyrres af mor og far heller.
De fleste foranstaltninger kræver plads, så hvis I er villige til at bygge om for at få den rette lydniveau, så er det nok ikke dårligt at have lidt større rum, inklusive lofthøjde. De store isoleringsproducenter har eksempler på vægkonstruktioner og hvor meget de dæmper - her er en i bunken.
Når I først har fundet et hus, kan det være værd at begynde med at - når børnene ikke er hjemme - teste, hvor meget og hvor det larmer, og overveje hvorfor. Det er jo sindssygt træls at bruge energi, tid, penge og plads på at f.eks. forbedre en væg, hvis det egentlige problem er ventilationen.
Hvis ventilation er et problem, og I er villige til at lave om, så kan et alternativ være at sætte f.eks. en mini-ftx direkte i ydervæggen, så man kan fjerne den almindelige ventilationskanal indvendigt.
Hvordan skal det se ud bagefter? Lydabsorbenter kan jo se lidt særprægede ud (specielt da det er godt, hvis de ikke er klos op ad væggen/loftet), men f.eks. tungere stoffer hængende et stykke fra væggen kan være et alternativ (kalmuk er tilsyneladende populært i denne sammenhæng).
Medlem
· Sverige
· 5 651 indlæg
Hvor der er vilje, er der vej.
Man kan vel beklæde disse med tekstiler?K krfsm sagde:
TS har specifikt angivet, at hun vil være tæt på børnene og ikke har tid til at tage afsted.H Harald Blåtumme sagde:
Dvs det er uden for gyldig løsningsramme.
Kan I ikke bare være åbne over for jeres børn? Mine forældre havde ingen problemer med at min søster og jeg hørte det som små, men det var heller ikke noget, vi syntes var mærkeligt, det hørte til det normale. Da vi blev lidt ældre var vi bare glade over, at de havde og har et strålende sexliv. Dette førte til, at vi altid kunne være meget åbne, min søster og jeg, da vi kom op i alderen til at begynde at date. Sex er til for at nydes, og jeg tror ikke jeres børn har det dårligt med, at I har sex, så længe de ved, det er sex og ikke mishandling 😉. Ellers er det som andre allerede har skrevet, afsides soveværelse, tæpper på vægge og gulv.L Lexii sagde:Älsker eksemplet med bilen!
Jo, jeg (TS) er "fruen". Jo, selvfølgelig kan jeg være stille, og det kan også være spændende nogle gange at være stille, men altid at være det er mentalt anstrengende, påvirker sexet negativt også fordi mannen desuden kan lide at høre mine reaktioner. 🤷♀️ Jeg vil ikke blive vant til et standardtilstand "stille", så kan man ligesom ikke engang reagere/lave lyd ægte længere efter et stykke tid.
Desuden synes jeg, at lidt mere rough sex jo også kan høres (f.eks. smæk), og meget sværere at forklare end stønnene.
Nå ja, sengegavlen/sengen der dunker er ikke et problem, men noget som var indtil man tog sengramme væk og skiftede til blød sengegavl.
Risikoen er, at børnene taler med lærere, naboer mm, som måske har en anden snæver opfattelse af sex eller misforstår. Især når der både er stønnen og smæk involveret. Det kan tage tid at forklare for sådan nogle mennesker, og der er bedre ting at bruge tiden på.4774 sagde:
Socialnævnene er især fyldt med vanskelige folk.
Medlem
· Sverige
· 5 651 indlæg
Men hvis ungerne skal afskærmes fra forældrenes aktiviteter, findes der to varianter.
1) skab en "dungeon" i fx kælderen, afskærmet & lydisoleret. Måske at den, der vil tiltrække opmærksomhed, kan ringe på en ringeklokke? Ikke testet eller haft behov for denne ringeklokkevariant.
2) køre en tur med bilen osv. transportmiddel til uforstyrrede steder. Ikke testet eller haft behov for dette heller, men det kan sikkert fungere.
Hvad der fungerer afhænger af børnenes alder, og om der er behov for opsyn, når forældrene pusler med deres. Ingen mærkeligheder. Vær lidt kreativ, så løser det sig.
1) skab en "dungeon" i fx kælderen, afskærmet & lydisoleret. Måske at den, der vil tiltrække opmærksomhed, kan ringe på en ringeklokke? Ikke testet eller haft behov for denne ringeklokkevariant.
2) køre en tur med bilen osv. transportmiddel til uforstyrrede steder. Ikke testet eller haft behov for dette heller, men det kan sikkert fungere.
Hvad der fungerer afhænger af børnenes alder, og om der er behov for opsyn, når forældrene pusler med deres. Ingen mærkeligheder. Vær lidt kreativ, så løser det sig.
Senest redigeret:
Ingen problemer. Man klarer dem alle lige efter hinanden. Smæk, smæk, smæk og evt. smæk. Ligesom ugen efter. At bygge huset om for et midlertidigt problem virker unødvendigt.K krfsm sagde:
Hvordan har TS tænkt sig at holde børnene i mørke denne gang, når de spørger -"Mor! Hvorfor hamrer I her. Hvorfor det. Hvad skal det blive?"
Det kan blive en pædagogisk udfordring 😱
De er sandsynligvis ikke gamle nok til at forstå byggeprojekter endnu. Desto mere passende at gøre det nu end senere.Intet sagde:
I øvrigt kan man simpelthen sige, at "Far og mor har brug for at forbedre soveværelset, så det bliver pænere, og mor kan sove uforstyrret" ....
"Sove uforstyrret". Endnu en løgn at fodre de uskyldige små liv med. 🥶spikplanka sagde: