Har i dag åbent ind til afløbsrøret, der kommer ned fra overetagen, ikke så køn en syn jeg ved - men nu skal det bygges til igen (efter over 2 år i huset) :)
Røret går ned i et rum ved siden af trappen, som er ca. 30x70cm, kold- og varmtvand er ført på samme sted.
Nu, når det skal bygges til, vil jeg gerne fjerne så meget skylle- og rindelyd som muligt.

Jeg tænker mig at fylde op rummet med stenuld, og derefter sætte dobbeltgips på de 3 sider, jeg kan komme til.

Er jeg på rette vej, eller bør jeg se på andre løsninger? :)

Markplade i stenuld plejer at fungere godt til dette. De er 5 cm tykke.
Ellers findes der lyddæmpende afløbsrør f.eks. Poloplast, som passer direkte på almindelige PVC-dele.

Jeg havde det samme i min entré. Lavede et forfærdeligt støj. Synes lyden er forsvundet tilstrækkeligt bare efter at have bygget røret ind med spån+gips. Inspektionsluge kan være godt, grunden til at vi havde røret åbent var at en tidligere ejer havde oplevet at røret begyndte at lække og derfor ville have kontrol over det.

Jeg fyldte med det, jeg havde ved hånden, det blev glasull. Jeg pressede så meget ind, som det var muligt, og satte enkelgips på. Blev helt ok. Skylning på overetagen kan stadig høres, hvis det er stille i huset, og man står ved siden af. Har du dobbeltgips, så tror jeg, det bliver meget godt.

Bitumenmåtte rundt røret, findes selvklæbende på fx mekonomen. Dæmper pga sin tyngde og gør det meget effektivt.

Man bruger det bl.a. for at pladen i bilen ikke skal give efter, når man har lidt stereo, kan også bruges til generel lyddæmpning.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.