Hej forumet.
Har renoveret vores ovenpå, men lidt mangler.
Lister, gulv trappegelænder m.m.
Nu til spørgsmålet. Har kigget på Lundbergs trappegelænder serien New York eller Helsinki. Hvor svære er disse at montere og få det godt. Tænkte at gøre dette, når familien er væk, så ingen falder ned, når gelænderet er fjernet. Vil vinkle gelænderet for at få mere "luft" i rummet på den lille kant. Tidligere gelænder gik ind i væggen lige. Hvad synes I?
Har renoveret vores ovenpå, men lidt mangler.
Lister, gulv trappegelænder m.m.
Nu til spørgsmålet. Har kigget på Lundbergs trappegelænder serien New York eller Helsinki. Hvor svære er disse at montere og få det godt. Tænkte at gøre dette, når familien er væk, så ingen falder ned, når gelænderet er fjernet. Vil vinkle gelænderet for at få mere "luft" i rummet på den lille kant. Tidligere gelænder gik ind i væggen lige. Hvad synes I?
Renovatør
· Kalmar län
· 2 600 indlæg
"Hvor svært er det?" er et ret svært spørgsmål. Men er man normalt handy, så er det ikke så svært, og der findes rimelige instruktioner, der viser, hvordan man gør. Det gælder som med det meste andet om at være omhyggelig og metodisk.
Jeg forstår ikke, hvad du mener med, at du vil vinkle gelænderet, kan du uddybe?
Jeg forstår ikke, hvad du mener med, at du vil vinkle gelænderet, kan du uddybe?
Ja, jeg er enig, måske et dumt spørgsmål. Er handy med det meste, var mest om det er besværligt, da overlægger osv. skal kappes i præcise længder osv., men tror jeg vil få det til at fungere.Bernieberg sagde:
“Hvor svært er det?” er et ret svært spørgsmål. Men hvis man er normalt handy, så er det ikke så svært, og der findes rimelige instruktioner, der viser, hvordan man gør. Det gælder som med det meste andet om at være nøje og metodisk.
Jeg forstår ikke, hvad du mener med, at du vil vinkle rækværket, kan du uddybe?
Hvad angår vinklen, så går det nuværende rækværk ind i væggen, dvs. der er et "gulvstykke", som man ikke kan komme til, da rækværket er i vejen. Tanken er at føre rækværket rundt om åbningen i stedet. Dvs. der hvor lampen står nu, tænkte jeg at sætte rækværket foran i stedet for direkte ind i væggen.
Renovatør
· Kalmar län
· 2 600 indlæg
Klarer du eksempelvis at sætte foder rundt om en dør pænt, så kan du også bygge gelænder.
Jeg er enig med dig i, at gelænderet burde følge trappehullet. Det bliver jo en svært udnyttet overflade under alle omstændigheder, men det ser mere rigtigt ud, synes jeg.
Jeg er enig med dig i, at gelænderet burde følge trappehullet. Det bliver jo en svært udnyttet overflade under alle omstændigheder, men det ser mere rigtigt ud, synes jeg.
Klik her for at svare