Hej,
Vi er ved at renovere et parcelhus fra 1936 og har revet væggen mellem stuen og trappen ned. For at redde nogle liv tænkte vi at bygge et gelænder, der både er stabilt og flot, gerne tidstypisk for huset.

- Tror I, at gelænderet kan blive stabilt, selvom det kun er ordentligt fastgjort nedad? Under planken på billedet er der en solid bjælke. Længst væk på billedet kan jeg selvfølgelig fastgøre det i væggen, men det er en ret tynd væg der, så jeg tror ikke, den vil bidrage meget til stabiliteten.
- Har nogen tips til tegning eller lignende for en flot ældre løsning og stil?
- Andre tips eller input?

Tak på forhånd!

Mvh Simon

Trappeopgang under renovering, med manglende væg mellem stue og trappe. Håndliste ved trappen med behov for stabilt rækværk i tidstypisk stil. Trappeopgang i et hus under renovering med udsigt til et ujævnt trægulv, en træplanke og en reol, der adskiller stuen fra trappen. Trappeopgang under renovering med fjernet væg og synlige træregler. Træplader og taske ses i baggrunden, del af boligprojekt fra 1936.
 
Nej jeg tror ikke det bliver tilstrækkeligt stabilt ved kun at fastgøre nedad.
Jeg ville have sat en stolpe op i loftet.

Gelænderet ville jeg så bygge en enkel model med høvlet fyrretræ som males hvidt.
 
maah maah sagde:
Nej jeg tror ikke, det bliver tilstrækkeligt stabilt af kun at fæste nedad.
Jeg ville have sat en stolpe op i loftet.

Gelænderet ville jeg så bygge i en enkel model med planhøvlet fyrretræ, der males hvidt.
Tak for svar. At køre stolpe til loftet er desværre ikke en mulighed pga. æstetik, har du nogen anden idé, der kan løse problemet? =)

Mvh Simon
 
Stolper som går ned på indersiden af trappen, som du kan skrue i væggen.
 
D
Men er der ikke en stående stolpe i væghjørnet?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.