Hej!

Skal montere fjeldpanel på mit koldt-lager og havde tænkt at skrue panelen i de stående væggregler, eftersom luftspalte er unødvendig, fordi det er uisoleret. Men jeg tøver lidt.

Er der nogen pointe i at sætte stående søgskinner direkte på væggreglerne og skrue fast fjeldpanelet i disse i stedet for direkte i væggreglerne?

Rickard.
Den store fordel er, at man med luftspalte kan montere vindduk som ikke kun tætner mod vind og vejr, men også for det meste holder mus og hvepse ude.

Om det er relevant på dit byggeri ved jeg selvfølgelig ikke, er det i øvrigt meget utæt, hjælper det ikke så meget.

Rickard. Rickard.ag sagde:
Den store fordel er, at man med en luftspalte kan montere vindtætning, som ikke kun forsegler mod vind og vejr, men også for det meste holder mus og hvepse ude.

Om det er relevant for dit byggeri ved jeg selvfølgelig ikke, er det i øvrigt meget utæt hjælper det ikke så meget.
Tak for svaret!

Vindpap er nok udelukket i dette byggeri. Den vil nok blive hurtigt ødelagt, tror jeg, fordi det er et skur, og jeg vil have værktøj og lignende langs væggene, som så vil rive vinden løs.

Skal nok sætte luftspalte alligevel, HVIS panelen behøver ventilation.

Er det nok med 25x38 til 21x120 fjeldpanel, eller måske endda sætte låsepanel 25x45 som vertikale lægter mod væggens regler?

havde tænkt at bruge glespanel 28x70, men da jeg ikke kommer til at have nogen isolering eller inderpanel, vil lægterne stikke ud på siderne af væggens regler i rummene mellem væggens regler, hvilket føles lidt unødvendigt (betyder ikke så meget, men hvis jeg kan vælge, vil jeg gerne have hjørnerne frie i rummene).

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.