Har ejet dette hus 1 år nu, det skal være bygget omkring 2017. Vi er de andre ejere udover byggefirmaet, der byggede det. Der findes ingen dokumenter eller fotos overhovedet om, hvordan de har gjort, så jeg spørger her. Jeg vil vide, hvor luften går ind til luftspalten bag panelet? Der ligger jo en spikregel vandret bag det nederste facadebræt, så der er det tæt. Kan de have tænkt, at det skal "ånde" i hullerne, der opstår, hvor facaden møder knudebrættet?

• Husfacade med hvid træbeklædning over sort sokkel, nærbillede af det nederste område af væggen, spørgsmålet om luftspaltens placering.
  • Hjørne af husfacade med hvidt træpanel og sort belægning. Viser detalje af konstruktion med potentiale for luftspalte nær fasadens kant.
  • Husfacade med sort tagrende og hvid træbeklædning, der mødes ved hjørne. Muligt luftspalteproblem nævnt i tekst. Klar himmel i baggrunden.
  • Nærbillede af husvæg med synlige sprækker mellem facadebrædder og knudebrædder, mulig luftspalt til ventilation.
  • Hvid træfacade af et hus med sort nedløbsrør, set fra hjørnet. Spørgsmål om ventilation i hulrum bag paneler.
  • Nærbillede af hvid facadepanel og sort hjørnebræt, med små mellemrum mellem paneler, muligvis for luftcirkulation.
Det normale er stående spåntræ og et musebånd ved underkanten.

Jeg vil ikke skråsikkert påstå, at det der er forkert bygget, men det ser ikke rigtigt ud.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.