Hej
Den tidligere ejer har monteret loftgips i hele stueetagen i huset, de har også spartlet fugerne for at få et glat loft. Jeg tror ikke, der er nogen strimmel i spartelfugerne, for nu er hver eneste fuge revnet.
Vi er i gang med at renovere stuen og overvejer, hvad man skal gøre ved dette. Det hælder mod at montere et nyt huntonit loft. Kan det fastgøres til det eksisterende gipsloft, eller skal man rive det ned for derefter at fastgøre et nyt loft?
Hej
Förrige ejer har monteret loftgips i hele stueetagen i huset, og de spartlede også samlingerne for at få et glat loft. Tror ikke der er nogen remse i spartelsamlingerne, for nu er hver eneste samling sprækket.
Vi er i gang med at renovere stuen og overvejer, hvad man skal gøre ved dette. Det hælder mod at montere et nyt huntonit loft. Kan det fastgøres i det eksisterende giploft, eller skal det rives ned for at derefter fastgøre et nyt loft?
Du skal skrue huntonit i lægterne, så bare rive ned og gøre det rigtigt.
Tak for svar.
Begyndte så småt at rive ned gipsloftet, og under fandt jeg det gamle loft. Tænkte så at beholde det.
Indtil jeg rev den sidste plade ned og fandt et hul, hvor en gammel kamin har siddet.
Er det muligt at udskifte disse plader/reparere på en eller anden måde, eller er det bare at rive det ned for at montere et nyt?
Stop et par brædder ind, som er lidt længere end hvad hullet er bredt, skru dem fast i den eksisterende skive, sav et stykke til som passer i hullet i et passende materiale med den rette tykkelse og skru det fast i brædderne.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.